۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۰۴
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84986011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ برنامه برای تقویت نشاط اجتماعی در خراسان جنوبی ارائه شد

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، ۱۶ برنامه محوری در این استان برای تقویت روحیه نشاط و امید اجرا می‌شود.

به‌ گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی روز یکشنبه در نشست برنامه‌ریزی هفته فرهنگی استان که به‌ منظور همفکری و هماهنگی درباره نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی در این اداره کل برگزار شد، افزود: هفته فرهنگی خراسان جنوبی با اجرای ۱۶ برنامه محوری ۲۴ تا ۲۸ دی‌ امسال برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به مشکلاتی که شاید در برخی حوزه‌ها بخصوص در حوزه فرهنگی و نشاط اجتماعی در ماه‌های گذشته ایجاد شده است و تلاش جبهه معاند در کشور در قالب جنگ ترکیبی علیه نظام جمهوری اسلامی، ضرورت دارد برای ایجاد فضای شاد و آرام در جامعه با برپایی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در قالب هفته فرهنگی استان اقدام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی از اجرای ۱۶ برنامه محوری در مرکز استان و شهرستان‌ها خبر داد و افزود: برنامه‌های مورد نظر با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و محتوای کیفی و کمی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: در رویداد برنامه‌های محوری جشنواره ملی زن روستایی و عشایری و بزرگداشت مفاخر استان، موسیقی مقامی و جشنواره فرهنگی و آیین‌های محلی و نمایشگاه صنایع‌ دستی و گردشگری در فرهنگسرای بیرجند برگزار می‌شود.

طالبی گفت: نخستین نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی خراسان جنوبی نیز همزمان با هفته فرهنگی استان برپا خواهد شد.

مشارکت ۱۶ دستگاه اجرایی و متولی حوزه فرهنگ در اجرای برنامه‌ها

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و دبیر برگزاری هفته فرهنگی خراسان جنوبی نیز از مشارکت حدود ۱۶ دستگاه اجرایی و متولی حوزه فرهنگ در این جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی استان خبر داد و گفت: برگزاری این نمایشگاه خروجی عملکرد دستگاه‌ها در بخش فرهنگی است.

هادی شاهوردی افزود: برنامه‌ریزی شده است تا نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی استان ۲۴ تا ۲۸ دی‌ ماه در ۲ زمان صبح و بعدازظهر پذیرای بازدیدکنندگان باشد.

وی گفت: این نمایشگاه در نوبت صبح مورد بازدید جوامع هدف دستگاه‌های اجرایی حاضر و متولی فرهنگ همچنین در نوبت عصر پذیرای عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، مسابقات ورزشی، اجرای مراسم موسیقی آیینی و سنتی، قصه‌گویی، نمایش تئاتر خیابانی، اجرای نمادین مراسم عروسی مردم روستای چنشت و رونمایی از لوح ثبتی کلاه پولی به‌ عنوان میراث ناملموس استان را از مهم‌ترین برنامه‌های نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی برشمرد.

براساس ابلاغ سازمان امور اجتماعی کشور به استان‌ها باید با هدف افزایش سطح نشاط اجتماعی نسبت به برگزاری هفته فرهنگی تا پایان سال جاری اقدام شود و در مرحله نخست برگزاری هفته فرهنگی به استانداران ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، مازندران و هرمزگان ابلاغ شده است.

به همین منظور از ۲۴ تا ۲۸ دی‌ ماه همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان هفته فرهنگی خراسان جنوبی تعیین شد و برنامه‌های هفته فرهنگی جدای از برنامه‌های روتین و ابلاغی دستگاه‌های اجرایی در طول سال باید پیش‌بینی و اجرا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha