۱۲ دی ۱۴۰۱، ۹:۴۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84985937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اثر فیلمساز مهابادی به جشنواره بین‌المللی فیلم روسیه راه یافت  

مهاباد - ایرنا - رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: فیلم کوتاه مستند «تابوت» از فیلمساز جوان این شهرستان به جشنواره بین المللی فیلم «تایگا» در روسیه راه یافت.  

رحیم بایزیدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فیلم داستانی «تابوت» (coffin) به کارگردانی و نویسندگی «علی امینی‌نیا» فیلمساز مهابادی به جشنواره بین‌المللی فیلم تایگا در کشور روسیه راه پیدا کرد.

وی افزود: این فیلم در مدت چهار دقیقه و با ۲ بازیگر در قالب موضوع اجتماعی در این شهرستان تولید شده است.

رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد افزود اضافه کرد: «علی امینی‌نیا» دانش‌آموخته دوره فیلمسازی انجمن سینمای جوانان این شهرستان بوده و این اولین تجربه کاری او در حوزه فیلمسازی است.

در تولید این فیلم «جلال مجیدی» به عنوان تصویر بردار، تدوین و اصلاح رنگ، «سینا سواره» به عنوان صدابردار، «داود میهن دوست» به عنوان دستیار کارگردان و مدیر تولید، «اهورا دنیادیده» و «فرهاد ثپه قادری» به عنوان بازیگر و «سعدون حسین پور» به عنوان تهیه کننده و انجمن سینمای جوانان به عنوان مجری طرح نقش آفرینی کرده‌اند.

این فیلم پیش از این نیز در جشنواره شیلی «fivc intenational screendance festival of chile ۲۰۲۲» حضور داشته است.

به گزارش ایرنا، جشنواره ی فیلم تایگا در شهر خاباروفسک روسیه زیر نظر یک سازمان به همین نام است که به حمایت و توسعه سینماتوگرافی در آسیا می‌پردازد.

این انجمن فیلم‌هایی را از سرتاسر جهان می‌پذیرد تا امکان شناسایی و حمایت از فیلمسازان با استعداد و نوظهور را فراهم کند.

انجمن سینمای جوانان مهاباد یکی از انجمن‌های ۶۰ گانه سینمای جوانان در ایران است که از سال ۱۳۶۶ در این شهرستان راه‌اندازی شد و تاکنون به بیش از سه هزار هنرجو در رشته‌های مختلف فیلم‌سازی، تدوین، عکاسی و غیره آموزش دیده‌اند و هم‌اکنون دارای ۱۰۰ نفر عضو فعال است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha