۱۲۰ واحد مسکونی کمیته امداد یزد در دور اول سفر رییس جمهور تکمیل شد

یزد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد استان یزد، تعداد پروژه‌های دور اول سفر رییس جمهور در آذرماه سال ۱۴۰۰ به این استان را ۲۱ مورد اعلام کرد و گفت: احداث ۲۳۰ خانه برای خانوارهای نیازمند دارای زمین مسکونی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از جمله این طرحهاست که با اعتباری  بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان آغاز و ۱۲۰ واحد آن احداث شده است.

محمد شجاعان روز سه شنبه به ایرنا افزود: احداث ۱۲۵۵ واحد مسکونی برای خانوار فاقد زمین مسکونی در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کمیته امداد از دیگر پروژه سفر است که مبلغ ۳/۲ میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته و در حال اخذ پروانه برای احداث ۸۰ واحد میباشد .

به گفته وی احداث و بهسازی ۶۲۳ حمام و سرویس بهداشتی منازل خانوارهای نیازمند استان در سال ۱۴۰۰ نیز با اختصاص ۱/۸میلیارد تومان آغاز شده که ۱۸۵ واحد در سال ۱۴۰۰ احداث و بقیه امسال انجام می شود .

شجاعان، کمک به لوله کشی گاز ۱۰۷ خانوار نیازمند استان در سال ۱۴۰۰ با پیشرفت صد درصد را از دیگر طرحها دانست و گفت: ۲۰۹ خانوار به اداره گاز معرفی شده‌اند؛ همچنین تامین وسایل گرمایشی برای تعداد ۱۰۱۱ خانوار نیازمند استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با اختصاص ۵/۶۵ میلیارد تومان در دستور کار است که برای ۵۵۰ نفر وسایل گرمایشی تامین و مابقی در سال ۱۴۰۱ اقدام میشود .

وی تعمیر و بهسازی ۱۰۰۰ واحد مسکونی مددجویان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را دیگر طرح این سفر ذکر کرد که برای ۵۰۰ واحد ۷.۵ میلیارد تومان به صورت بلاعوض و ۵.۷ میلیارد تومان تسهیلات صورت پذیرفته است .

وی پرداخت کمک هزینه ازدواج به تعداد ۶۰۰ زوج نیازمند استان را هم یادآور شد و گفت: برای ۳۵۸ نوعروس تاکنون مساعدت بلاعوض صورت گرفته و ۷۲ سری نیز در دست اقدام است.

پرداخت ۲۱۰۰ فقره تسهیلات کارگشایی ضروری به نیازمندان استان (با سرانه ۱۰ میلیون تومان) در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از دیگر طرحهای سفر است که شجاعان به آن اشاره کرد و افزود: تاکنون به ۱۷۳۰ نفر مبلغ ۱۸.۱ میلیارد تومان مساعدت صورت گرفته است.

مدیرکل کمتیه امداد یزد یادآور شد: پرداخت ۲۲۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به نیازمندان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با اختصاص ۱۹ میلیارد تومان هم اجرایی شده و به ۳۸۰ نفر تسهیلات پرداخت شده است .

به گفته وی پرداخت تعداد ۲۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه درمان به نیازمندان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از سوی این نهاد در سطح استان از دیگر طرحهاست که با توجه به تعداد ۱۷۵ نفر نیازمند تسهیلات برای درمان، مبلغ ۷میلیارد تومان پرداخت شده است .

اختصاص مبلغ ۲۲ میلیارد تومان هزینه خرید یا ساخت نقاهتگاه جهت بیماران مهمان از سایر استانها در سال ۱۴۰۰ نیز در برنامه سفر بوده که با توجه به مطالعه صورت گرفته ساخت نقاهتگاه مقرون به صرفه نبوده و مقرر گردید هزینه اقامت مراجعین پرداخت گردد و این بند از دستور خارج شود.

شجاعان تصریح کرد: اختصاص مبلغ ۶ میلیارد تومان برای تامین هزینه های درمان مراجعین استانهای همجوار دیگر طرح این سفر است که تا پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲/۶میلیارد تومان به مراجعین پرداخت شده و مبلغ یک میلیارد تومان نیز در سال ۱۴۰۱ مساعدت صورت گرفته است.

اختصاص مبلغ ۵ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات پزشکی و توانبخشی بیماران صعب العلاج در سال ۱۴۰۰ که در این راستا برای ۵۱۰ نفر تجهیزات پزشکی تهیه شده و اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای تامین نهاده های دامی محرومان در سال ۱۴۰۰ با اختصاص ۹۰۰میلیون تومان و مساعدت به ۸۸۱ نفر نیز انجام و مابقی در سال ۱۴۰۱ ادامه دارد .

وی اظهار داشت: اختصاص مبلغ ۵ میلیارد تومان برای اقساط معوق وام مددجویی در سال ۱۴۰۰کمیته امداد در سطح استان نیز در دستور کار بوده که هنوز از سوی مرکز پرداخت نشده است.

شجاعان یادآور شد: اختصاص مبلغ ۲ میلیارد تومان بابت بازسازی و تعمیرات اردوگاه دانش آموزی نیز دیگر طرح سفر رییس جمهور بوده که در سال ۱۴۰۰مبلغ ۴۵۰میلیون تومان هزینه شده و بازسازی آن در سال جاری انجام خواهد شد؛ همچنین اختصاص مبلغ ۲ میلیارد تومان بابت خرید تبلت برای دانش آموزان در سال ۱۴۰۰ بصورت کامل محقق و به ۶۲۰ نفر تبلت اهدا شد.

وی ادامه داد: اختصاص مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای کمک هزینه دانشجویی و دانش آموزی و اجرای صد درصد آن و اختصاص ۲۰۵ میلیارد تومان برای ۵۰۷۱ طرح اشتغال (حدود ۳۱% سهم افراد غیر مددجو می باشد ) با اختصاص ۴۷۰میلیارد تومان اجرایی و برای ۶۰۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

مدیر کل کمیته امداد یزد تصریح کرد:مبلغ ۵ میلیارد تومان برای کمک به درخواستهای مردمی در سفر ریاست جمهوری توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۰ از سوی کمیته امداد در سطح استان اجرا و مبلغ ۱۱میلیارد تومان تامین و پرداخت شد .

به گفته این مسوول، اختصاص مبلغ ۵ میلیارد تومان برای گازکشی گاز منازل مددجویان محروم کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی توسط وزارت نفت نیز اجرایی که تاکنون ۲۰۹ خانوار به مبلغ ۱.۲۵ میلیارد تومان از گاز بهره مند گردیده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha