ژاپن: با سخت ترین وضعیت امنیتی بعد از جنگ جهانی دوم مواجه هستیم

تهران- ایرنا - نخست وزیر ژاپن امروز یکشنبه و در آغاز سال نو میلادی ضمن اعلام این موضوع که این کشور با دشوارترین شرایط امنیتی در دوران پس از جنگ جهانی دوم مواجه است وعده داد ژاپن به عنوان میزبان اجلاس گروه ۷ در سال ۲۰۲۳ نقش اساسی و مهمی در دیپلماسی جهان بازی کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری کیودو، «فومیو کشیدا» نخست وزیر ژاپن سال ۲۰۲۲ را سالی جنجالی توصیف کرد که وقایع تاریخی از جمله شیوع بی سابقه ویروس جهش یافته امیکرون کرونا، حمله روسیه به اوکراین و ترور «شینزو آبه» نخست وزیر سابق ژاپن در آن اتفاق افتاد.

وی در ادامه سخنانش و در آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۳ وعده داد ژاپن به عنوان میزبان اجلاس گروه ۷ در سال ۲۰۲۳ درحالی که عضو غیردائم شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد است نقش اساسی و مهمی در دیپلماسی ایفا خواهد کرد.

نخست وزیر ژاپن همچنین گفت ژاپن با دشوارترین وضعیت امنیتی در دوران پس از جنگ جهانی دوم رو به رو است و افزود این کشور آسیایی اراده و اشتیاق عمیقش را برای امتناع از تلاش ها برای تغییر شرایط موجود با توسل به زور دست و پنجه نرم کردن با تهدیدهای هسته ای را نشان خواهد داد.

اظهارات این مقام سیاسی ژاپن درحالی مطرح شد که نگرانی ها درباره استفاده ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از ابزارهای تاکتیکی برعلیه اوکراین افزایش یافته است. کشیدا صراحتا ابراز امیدواری کرد تا پیامی برای دنیایی بدون سلاح های هسته ای در اجلاس گروه ۷ هیروشیما که در سال ۱۹۴۵ با بمب های اتمی ویران شد ارسال کند.

در پایان سخنرانی کشیدا وعده داد تا مسائل مالی و منابع انسانی برای صنایع از جمله صنایع سبز، دیجیتالی، استارت آپ و نوآوری را در راستای تلاش ها برای دستیابی به سیاست " کاپیتالیسم جدید " را با تمرکز بر رشد اقتصادی فراهم کند. کشیدا گفت باتوجه به شرایط اجتماعی گفت سیاست های مرتبط به کودکان برای حفظ جامعه ضروری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha