۱۱ دی ۱۴۰۱، ۹:۱۸
کد خبر: 84985356
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهید سلیمانی محبوب دل مستضعفان عالم بود

۱۱ دی ۱۴۰۱، ۹:۱۸
کد خبر: 84985356
شهید سلیمانی محبوب دل مستضعفان عالم بود

قشم - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامی ماندگار و پر افتخار برای جهانیان، محبوب دل مستضعفان عالم، مجاهدان فی سبیل الله و به ویژه ملت بزرگ ایران بود.

حجت الاسلام احمد غلامی روز یکشنبه در آستانه فرا رسیدن سومین سالروز شهادت سرباز رهبری، جان فدا (حاج قاسم سلیمانی) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهید سلیمانی مرد میدان و نمونه بارز «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» بود که جبهه کفر و استکبار بعد از سه سال از آسمانی شدنش هنوز هم از نام، صلابت، تفکر و مکتب او می‌ ترسد و در آینده هم خواهند ترسید.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی فرماندهی بزرگ در راه برقراری صلح در جهان اسلام و الگوی مردانگی، وفا داری، سربازی خالص و مرید و تسلیم محض خدا و وفادار به رهبری و ملت های مظلوم بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم با بیان اینکه شجاعت حاج قاسم در میدان نبرد بی‌ نظیر و مثال‌ زدنی بود، گفت: این فرمانده والامقام محور مقاومت سرباز واقعی نائب امام زمان بود که اخلاصش او را محبوب دلها کرد.

حجت الاسلام غلامی اضافه کرد: تواضع، ساده زیستی، تشریفات گریزی و عشق به رهبری و مردم از ویژگی‌ های بارز آن شهید بزرگوار بود.

سردار حاج قاسم سلیمانی اسفند سال ۱۳۳۶ در خانواده ای فقیر در کرمان متولد شد و با ورود به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ فعالیت نظامی خود را آغاز کرد و در ادامه به فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان منصوب شد.

وی در سال ۱۳۷۶ به سمت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران منصوب شد و در چهارم بهمن ۱۳۹۰ از سوی فرماندهی معظم کل قوا به درجه سرلشکری نائل شد و تا زمان شهادت در این سمت باقی ماند.

بامداد (جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸) در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده فداکار، شجاع و بی‌ نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش‌ آفرینی‌ های ماندگار و پرافتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌ السلام) و سرافرازی ایران عزیز، به شهادت رسید.

سردار سرتیپ پاسدار «حسین جعفری نیا»، «سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا»، «سرگرد پاسدار هادی طارمی» و «سروان پاسدار وحید زمانیان» از شهدای پاسدار همراه سردار سلیمانی بودند.

همچنین در این حمله تروریستی ابو مهدی مهندس معاون نیروهای حشدالشعبی عراق و چهار عراقی دیگر هم شهید شدند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha