۱۱ دی ۱۴۰۱، ۹:۱۰
کد خبر: 84985319
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۳۲ درصد از مساحت شهر خمین بافت فرسوده است

۱۱ دی ۱۴۰۱، ۹:۱۰
کد خبر: 84985319
۳۲ درصد از مساحت شهر خمین بافت فرسوده است

خمین - ایرنا - شهردار خمین گفت: ۳۲ درصد از مساحت این شهر بافت فرسوده است و ۳۱ درصد از جمعیت شهری خمین در این بافت سکونت دارند.

«حمید احمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: خمین با مساحت یک‌هزار و ۲۵۲ هکتار دارای ۲۳۷هکتار بافت فرسوده شامل ۶هزار و ۷۵۳ پلاک در انواع کاربری‌ها است.

وی بیان کرد: بافت فرسوده خمین در سطح ۱۳ محله از ۲۰ محله این شهر پراکنده شده است.

شهردار خمین اظهار داشت: وجود اراضی ساخته نشده و خالی در بافت شهری نشان از فرصت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری و بهسازی در این بافت‌ها است.

احمدی تصریح کرد: نسبت پایین سطح کاربری‌های خدمات محله‌ای به سطوح مسکونی در حوزه بافت‌های فرسوده نشان از ضعف خدمات و تجهیزات شهری در این مناطق دارد.

وی توضیح داد: سیاست دولت براساس بند(الف) ماده(۵۹) قانون برنامه ششم توسعه بازآفرینی، سالانه حداقل ۲۷۰ محله در قالب مطالعات مصوب ستاد ملی بازآفرینی شهری برحسب گونه‌های مختلف و افزایش دسترسی به خدمات و بهبود زیرساخت‌ها با رویکرد محله‌محور است.

شهردار خمین گفت: ۴۵هزار و ۱۲۴ مترمربع جدول‌گذاری کانیو، دیوارکشی ۳۷ ساختمان مخروبه به وسعت ۷۰۰ متر، آسفالت ۳۶ هکتار از معابر محله‌های هدف، نصب ۲۳ المان دایم شهری، نصب ۱۱۷ مورد وسایل ورزشی و بازی و ۱۶۳ مورد مبلمان پارک از اقدامات شهرداری در چهارسال اخیر برای بازآفرینی شهری است.

احمدی، نقاشی ۱۲ هزار مترمربع دیوار براساس فرهنگ ایرانی و اسلامی و رنگ‌آمیزی ۱۰هزار مترمربع از تابلوها و فضاهای شهری، حذف ۴۵۶ مورد از زواید بصری در میادین و خیابان‌های اصلی، نصب ۱۸۷ صندلی نشیمن در فضاهای شهری، ۳۹هزار مترمربع مناسب‌سازی پیاده‌روها، بهسازی سرویس‌های بهداشتی، ایجاد شبکه روشنایی و نورپردازی میادین و بلوارهای اصلی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز، ایجاد خانه کارگر و رنگ‌آمیزی ۳۹ هزارمتر از جداول و معابر شهری، از دیگر اقدامات شهرداری خمین برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری عنوان کرد.

وی افزود: تخفیف عوارض صدور پروانه مسکونی، پرداخت هزینه طراحی رایگان‌نما، معرفی مالک به شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری و تقسیط و تخفیف حق و هزینه انشعاب برق، گاز، آب و فاضلاب از جمله بسته‌های تشویقی ویژه نوسازی بافت فرسوده است.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی است و ۷۴ هزار نفر از جمعیت این شهرستان، ساکن شهر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha