۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84985074
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۱۵۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در کردستان نیاز است

سنندج- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: یک هزار و ۵۳۳ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف استان نیاز است.

به گزارش ایرنا، جهانگیر الیاسی عصر شنبه در دهمین جلسه شورای مسکن استان کردستان به ارائه گزارشی از اقدامات نهضت ملی مسکن در استان پرداخت و اظهار کرد: قیمت زمین و مسکن از سال ۱۳۹۷ افزایش یافته است، به همین دلیل قیمت زمین نقش تعیین کننده ای در نرخ نهایی مسکن دارد و دولت با اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شاخص مهم در قیمت تمام شده را برای مردم حذف کرده است.

وی با اشاره به اینکه طبق برآورد صورت گرفته به ازای ساخت هر ۵۰ واحد به یک هکتار زمین نیاز است، افزود: یک هزار و ۵۳۳ هکتار زمین برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان نیاز است که در حال حاضر در برخی از شهرستان های استان از جمله مریوان کمبود زمین وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، سهمیه ساخت مسکن ملی در استان را ۳۶ هزار و ۷۸۱ واحد اعلام کرد و افزود: این تعداد واحد مسکونی باید در چهار سال ساخته و به مردم تحویل داده شود.

الیاسی ادامه داد: برنامه ابلاغی مسکن ملی در استان ۶۵ هزار و ۴۷۹ واحد است که در ۶ دوره مهلت تعیین شده ۱۵۳ هزار و ۱۲۲ نفر ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: از تعداد کل ثبت نام شدگان ۱۴۵ هزار و ۱۵۸ نفر تایید شدند و بعد از استعلام ۱۲ گانه، ۷۶ هزار و ۶۴۸ نفر تایید نهایی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در شهرستانی مانند دیواندره تکلیف ساخت مسکن یک هزار و ۱۱۵ واحد است و پنج هزار و ۷۴۳ نفر تایید شدند و براساس آمارهای موجود در این شهرستان سه هزار و ۳۰۰ خانوار اجاره نشین هستند و این نشان می دهد تعداد زیادی از روستاییان هم برای دریافت واحد مسکونی در این طرح ثبت نام کردند.

الیاسی اظهار کرد: شرایط مذکور بیانگر این است که با اجرای این طرح بخشی از جمعیت روستایی به شهرها مهاجرت می کنند و می طلبد این مهم مورد بررسی قرار گیرد.

وی یادآور شد: مجوز واگذاری گروهی مسکن را دریافت کردیم و می طلبد دستگاه های خدمات رسان هم برای تامین آب، برق و گاز این واحدها برنامه جامعی از لحاظ تخصیص اعتبار داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

مسکن ملی، رویش جوانه امید در دل جوانان کردستانی

هفت هزار واحد مسکن ملی برای متقاضیان در شهرهای مختلف استان کردستان در حال ساخت است


عدم همکاری بانک های عامل کردستان برای جذب سهمیه مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه در پنج شهرستان استان، این نهاد در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: در برخی شهرستان‌های استان هم چون کامیاران زمین تحویل داده شده ولی هنوز عملیات ساخت در آن آغار نشده است و باید این تعیین تکلیف شود.

سعید رسولی ادامه داد: سه هزار و ۲۱۰ متقاضی مسکن در راستای اجرای این طرح در فاز نخست بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن آنها شده که تاکنون برای ۲ هزار و ۴۹۰ نفر زمین تامین شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه مسکن روستایی در کردستان ۱۶ هزار واحد است، افزود: ۲۰ درصد از سهمیه نهضت ملی مسکن استان مربوط به مسکن روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان بیان کرد: تاکنون به غیر از بانک مسکن هیچ کدام از بانک های عامل استان برای جذب سهمیه مقاوم سازی مسکن روستایی اقدامی انجام نداده‌اند و همکاری نکرده‌اند.

رسولی یادآور شد: سهمیه مسکن روستایی برای سال ۱۴۰۱، چهار هزار واحد است که تاکنون با ۳۴۸ متقاضی قرارداد منعقد کردیم.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha