۶۸۶ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به همدان برای فامنین مصوب شد

همدان-ایرنا- فرماندار فامنین گفت: ۶۸۶ میلیارد تومان در سفر استانی هیات دولت به همدان برای این شهرستان مصوب شد که بخش عمده ای از این میزان اعتبار برای تکمیل طرح های عمرانی شاخص و نیمه تمام هزینه خواهد شد.

صمد جلیل وند روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه در این سفر علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان فامنین حضور یافت، اظهار داشت: مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات با پیگیری های استاندار همدان برای انتقال پساب به منطقه اقتصادی جهان آباد فامنین اختصاص یافت.

وی ادامه داد: ۵۰ میلیارد تومان نیز برای پروژه ساختمان فرمانداری و مجتمع فرهنگی هنری فامنین مصوب شد.

فرماندار فامنین گفت: ۶ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مدارس تخریبی و نیمه تمام، یک میلیارد تومان برای تامین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مدارس و هنرستان ها، ۱۰ میلیارد تومان به توسعه و تجهیز مدارس، ۲ میلیارد تومان برای مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان از محل ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، مبلغ ۲ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه ای در نظر گرفته شد.

جلیل وند ادامه داد: اختصاص اعتبار برای تامین گاز و اجرای خط انتقال(۴۰۰ پوند بر اینچ مربع )به منطقه ویژه اقتصادی، اختصاص مبلغ سه میلیارد تومان برای تکمیل سالن باستانی فامنین، تخصیص مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل سالن های ورزشی سرپوشیده شهرستان، احداث ایستگاه راه آهن فامنین به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان، اختصاص مبلغ ۹۰ میلیارد تومان برای ساخت محور سه راهی اصله–کاج از رهاورد این سفر برای شهرستان فامنین بود.

خط انتقال 400 پوند بر اینچ مربع عبارت است از خطوط لوله اصلی گاز با فشار بیشتر از 27 بار (400 پوند بر اینچ مربع ) که گاز مورد نیاز مصرف کنندگان را از منابع اصلی گاز منتقل می کند.

۶۸۶ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به فامنین مصوب شد

وی تصریح کرد: همچنین در این سفر در خصوص احداث شهرک نیروگاه خورشیدی، گرانی نهاده های دامی، محل دفن زباله شهر، آسفالت معابر شهری و روستایی، مجوز احداث مجتمع صنفی، مشکل ناحیه صنعتی، تسهیلات برای واحدهای تولیدی، لایروبی قنوات، تخصیص پساب به منطقه ویژه جهان‌آباد، مشکل آبرسانی روستایی، مشکلات مربوط به شهرداری و دهیاری ها توسط شهروندان شهرستان مطرح شد و نماینده ویژه ریاست محترم جمهوری در خصوص هریک از تقاضاها که بصورت مکتوب ارائه شد دستور پیگیری و اقدام را برای وزارتخانه ها و دستگاههای ذیربط صادر کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان فامنین اظهار داشت: همچنین بحث مسکن مهر و رمپ ورود و خروج آزاد راه کربلا، تعریض جاده جهان آباد به سمت همه کسی، تکمیل حوزه علمیه برادران، ساختمان جدید فرمانداری و ساختمان مجتمع فرهنگی هنری نیز در این سفر مطرح به صورت ویژه توسط وزیر نیرو پیگیری و طی تماس های تلفنی با مسئولان ذیربط دستور اقدام و پیگیری های لازم در خصوص این موارد صادر شد تا اعتبارات لازم برای آنها نیز منظور شود.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهور اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر پربرکت رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان ارمغان برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.

به گزارش ایرنا، فامنین با ۴۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های ده‌گانه استان همدان است که در شمال شرق این استان واقع شده‌است.

فامنین به عنوان مرکز این شهرستان نیز حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha