سامانه تامین و توزیع محصولات و فرآورده‌های کشاورزی در گلستان رونمایی شد

گرگان - ایرنا - سامانه تامین و توزیع محصولات و فرآورده های کشاورزی (ستکاوا) امروز جمعه باحضور وزیر جهادکشاورزی و نوروزی نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گرگان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در سامانه ستکاوا خریداران کالاهای اساسی شامل خریداران خرد، عمده، غرف میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خریداران مناسبتی، خریداران دستگاهی می‌توانند متناسب با میزان سهمیه و ظرفیت مصرف خود بصورت مستقیم اقدام به تامین کالای کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم که با حضور تشکل‌های بخش کشاورزی گلستان انجام شد گفت: تفویض اختیار تسریع در پیگیری و اجرای طرح کشاورزی به جهاد کشاورزی گلستان واگذار شده و به زودی ابلاغ می شود.

سیدجواد ساداتی‌نژاد افزود: با این اقدام، بروکراسی اداری برای پیگیری و اجرایی طرح های توسعه استان گلستان حذف می شود.

وی در خصوص پیمان‌سپاری ارزی گفت: این طرح در راستای حمایت از تولیدکنندگان کشاورزی انجام خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اجرایی شدن کشت قراردادی محصولات کشاورزی گفت : این طرح که از سال قبل به صورت آزمایشی به اجرا درآمده بود، از سال زراعی آینده گسترش خواهد یافت.

ساداتی‌نژاد افزود: اجرای طرح کشت قراردادی در راستای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی است که بعد از ۵۰ سال ابلاغ شد.

نماینده مردم علی‌آبادکتول و نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: خروج دامداران از جنگل‌ها دامداری‌ها را دچار خسارت می‌کند زیرا کسانی که به مراتع و جنگل‌ها آسیب می‌زنند دامداران نیستند.

رحمت‌الله نوروزی اظهار کرد: گلستان جزو فقیرترین استان‌های کشور است و در سال‌های گذشته هیچ بهره‌ای از دلار هفت هزار تومانی برای رسیدن به توسعه نبرد.

وی افزود: گلستان در گردشگری هم محرومیت زیادی دارد و به عنوان نمونه برای اخذ مجوز احداث تله کابین دچار مشکل است و این در حالی بوده که در گیلان و مازندران ده‌ها خط تله کابین احداث شد.

وی بیان کرد: تا چند دهه قبل در بیش از هزار و ۵۷۱ هکتار مزارع گلستان پنبه کشت می‌شد و همه ساله صدها نیروی انسانی از استان‌های دیگر برای کار به گلستان سفر می‌کردند اما امروز اثری از ۲۸ کارخانه فعال پنبه استان نیست.

در این مراسم تعدادی از فعالان بخش کشاورزی گلستان، مرغ، پنبه، گندمکاران، شیلات، غله، صادر کنندگان و غیره به طرح مسائل و مشکلات حوزه تولید پرداختند.

نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی و بازدید از تعدادی پروژه‌های بخش کشاورزی، دیدار با خانواده شهید و شرکت در یادواره شهدای روستای رحمت‌آباد علی‌آبادکتول از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر جهادکشاورزی به گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha