رسانه های چین، اعمال محدودیت کرونایی بر گردشگران را تبعیض آمیز دانستند

تهران - ایرنا - رسانه های دولتی چین الزام به آزمایش کووید - ۱۹ در چند کشور جهان برای شهروندان چین را در واکنش به موج فزاینده همه گیری، تبعیض آمیز دانسته اند که آشکارترین واکنش به محدودیت هایی است که از سرعت بازگشایی مرزهای چین می کاهد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین با توصیف کردن این محدودیت ها با عنوان بی اساس و تبعیض آمیز، هدف اصلی این اقدامات را خرابکاری در تلاش های سه ساله چین برای مهار کووید - ۱۹ و حمله به نظام این کشور دانست.

در پی تغییر ناگهانی سیاست دولت چین از هفتم دسامبر به سوی پذیرش همزیستی با ویروس کرونا پس از نزدیک به سه سال اعمال محدودیت های شدید قرنطینه و آزمایش های مداوم، موج تازه همه گیری سراسر این کشور شرق آسیا را در برگرفته است.

تاکنون ایالات متحده، کره جنوبی، هند، ایتالیا، ژاپن و تایوان آزمایش کرونا را برای مسافران ورودی از چین الزامی اعلام کرده اند.

چین از هشتم ژانویه الزام مسافران ورودی به این کشور را به سپری کردن دوره قرنطینه، لغو کرده، هر چند آزمایش منفی پی سی آر ظرف ۴۸ ساعت پیش از ترک مبدا، همچنان الزامی است.

ایتالیا روز پنجشنبه از بقیه اعضای اتحادیه اروپا خواست که از این سیاست پیروی کنند، اما فرانسه، آلمان و پرتغال گفته اند که نیازی به اعمال محدودیت های تازه نمی بینند و اتریش به منافع اقتصادی بازگشت گردشگران چینی به اروپا اشاره کرده است.

گردشگران چینی پیش از همه گیری سالانه بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار دلار در جهان هزینه می کردند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، نمونه گیری از فاضلاب هواپیماهای بین المللی را برای ردگیری پیدایش هرگونه تازه از ویروس کرونا بررسی می کند.

چین با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت، شمار تلفات روز پنجشنبه را همانند روز پیش از آن، یک نفر اعلام کرده است.

آمار رسمی تلفات چین از آغاز همه گیری بیش از پنج هزار نفر، ایالات متحده بیش از یک میلیون تن و هنگ کنگ با هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۱ هزار نفر، برآورد شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha