لاوروف: همیشه پذیرای گفت‌وگوها و توافقات عادلانه هستیم

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه با تبیین اهداف کشور متبوعش در جنگ اوکراین، اعلام کرد: همیشه پذیرای گفت وگوها و توافقات عادلانه برای تضمین امنیت برابر و غیرقابل تقسیم در اروپا هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه لوموند، سرگئی لاوروف اضافه کرد: اطمینان دارم که با سرسختی، صبر و اراده از اهداف والای خود که برای مردم و کشورمان حیاتی است، دفاع خواهیم کرد.

وی که با شبکه تلویزیونی روسی پروی (Pervy) مصاحبه می‌کرد، اظهار داشت: این در حالی است که همیشه باب گفت وگوها و توافقات عادلانه برای تضمین امنیت برابر و غیرقابل تقسیم در اروپا باز است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با تاکید بر اینکه مسکو باید همه مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون را فتح کند، گفت: بخش مسلم یافتن راه‌حل دیپلماتیک، این است که این چهار منطقه متعلق به فدراسیون روسیه باشد.

لاوروف اضافه کرد: این مناطق باید از تهدید نازی‌سازی که سال‌ها متحمل شده‌اند، آزاد شوند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha