۸ دی ۱۴۰۱، ۱:۱۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84983036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمشق: نشست وزیران دفاع سوریه و ترکیه در مسکو مثبت بود

تهران- ایرنا- وزارت دفاع سوریه چهارشنبه شب در بیانیه‌ای دیدار وزیران دفاع این کشور و ترکیه در مسکو را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: امروز دیداری بین وزیر دفاع و مدیر اداره کل اطلاعات سوریه و همتایان ترکیه‌ای آنها با مشارکت طرف روسی در مسکو برگزار شد و دو طرف به موضوعات زیادی پرداختند و این دیدار مثبت بود.

پیش تر خبرنگار سانا در مسکو گزارش داده بود، نشست سه جانبه مذاکرات وزرای دفاع سوریه، روسیه و ترکیه روز چهارشنبه برگزار شد که در آن تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم، وضعیت سوریه و موضوع آوارگان مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، وزاری دفاع سه کشور بر ضرورت و اهمیت تداوم گفت وگوهای مشترک به منظور ایجاد ثبات در اوضاع سوریه و منطقه تاکید کردند.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای از نشست وزرای دفاع ترکیه، سوریه و روسیه در مسکو خبر داد و اعلام کرد که طرف‌ها درباره حل بحران سوریه، مساله آوارگان و مبارزه با تروریسم در سوریه گفت‌ وگو کردند.

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو مذاکرات سه جانبه‌ای را برای بررسی راه‌های حل بحران سوریه و لزوم ادامه گفت‌ وگو برای دستیابی به ثبات در سوریه برگزار کردند.

همزمان وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه روز چهارشنبه در مسکو با مسئولان روس دیدار داشته‌اند.

در همین رابطه، خبرگزاری آناتولی ظهر چهارشنبه اعلام کرده بود که خلوصی آکار وزیر دفاع و هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه به منظور انجام برخی دیدارهای رسمی عازم مسکو پایتخت روسیه شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha