۸ دی ۱۴۰۱، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84983003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام یمنی: عربستان در پرونده تبادل اسرا کارشکنی می‌کند

تهران- ایرنا- رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن چهارشنبه شب گفت که عربستان سعودی در پرونده تبادل اسرا کارشکنی می‌کند.

به گزارش ایرنا از المسیره، «عبدالقادر المرتضی» در توییتی نوشت که پرونده اسرا از مارس گذشته تاکنون راکد مانده و هیچ پیشرفتی در آن حاصل نشده است.

وی در ادامه نوشته است: این در حالی است که توافق مربوط به تبادل بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اسیر دو طرف تحت نظارت سازمان ملل متحد را امضا کرده بودیم.

رئیس کمیته امور اسرای یمن همچنین گفت که مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی به دستور رژیم سعودی در اجرای تبادل اسرا کارشکنی می‌کنند و عربستان مسئول این تأخیر و کارشکنی عمدی است.

طبق بیانیه چهارمین نشست کمیته نظارتی اجرای توافق تبادل اسرا و بازداشت شدگان یمنی، نمایندگان دولت مستعفی و جنبش انصار الله توافق کردند که در مرحله نخست یکهزار و ۸۱ اسیر را طبق اسامی توافق شده مبادله کنند.

مبادله اسیران از موضوع‌های اساسی در گفت وگوهای یمنی - یمنی در سوئیس است که تلاش‌ها در این زمینه همواره ناکام بوده و فقط در برخی موارد با میانجیگری‌های محلی مبادله شماری از اسیران انجام شده است.

پیشتر نیز تعدادی از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری این کشور در چند مرحله از طریق واسطه‌های محلی آزاد شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha