۷ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۰۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84982890
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیانیه غرب در واکنش به بالا گرفتن تنش‌ میان کوزوو و صربستان

تهران – ایرنا- اروپا و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک خواستار خویشتنداری مقامات کوزوو و صربستان برای کاهش تنش‌ در منطقه شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، آمریکا و اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مشترک نگرانی خود را از وضعیت کوزوو و تنش‌های اخیر منطقه اعلام کردند و خواستار ارائه راه‌حل مسالمت آمیز از سوی طرف‌های درگیر شدند.

حدود ۵۰ هزار صرب ساکن در شمال کوزوو از به رسمیت شناختن دولت کوزوو به عنوان کشوری مستقل از صربستان خودداری می‌کنند که بارها از سوی دولت صربستان مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

در بیانیه مشترک اروپا و آمریکا آمده است که مقامات اروپایی و آمریکایی در تماس با الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان و آلبین کورتی، نخست‌وزیر کوزوو برای یافتن راه‌حلی سیاسی به منظور کاهش تنش‌ها همکاری می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: ما از همه می‌خواهیم حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و برای تنش‌زدایی بی‌قید و شرط، اقدام فوری انجام دهند و از تحریک، تهدید یا ارعاب خودداری کنند.

کوزوو روز چهارشنبه بزرگ ترین بزرگراه مرزی خود را با صربستان، در پی مخالفت با شناسایی استقلال این کشور، بست.

تازه ترین اعتراض چند ساعت پس آن صورت گرفت که در پی چند هفته اوج گیری تنش میان بلگراد و پریشتینا، صربستان ارتش را در بالاترین سطح آماده باش قرار داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha