۷ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84982640
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آمار خودروهای ورودی به گیلان امسال ۳۵ درصد افزایش یافت

رشت - ایرنا - فرمانده پلیس راه گیلان با اشاره به رشد قابل توجه خودروهای ورودی به استان گفت : در ۹ ماهه امسال چهار میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو وارد گیلان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد

سرهنگ جاور صفاری روز چهارشنبه در در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان افزود : در عین حال در زمینه سوانح رانندگی جاده ای هم اندکی افزایش داریم که این رشد درحد چهار درصد است.

وی عنوان کرد: عمده فوتی ها را موتورسواران و افراد پیاده تشکیل می‌دهند که بیش از ۶۰ درصد از کشته شدگان تصادفات جاده‌ای را شامل می‌شود.

سرهنگ صفاری به محورهای پرتصادف گیلان نیز اشاره و بیان کرد: محورهای رشت به لنگرود، تالش به بندرآستارا، رشت به بندرانزلی، لنگرود به چابکسر و رشت به فومن پنج محور پرتصادف استان هستند.

فرمانده پلیس راه گیلان در این جلسه با اشاره به آغاز طرح زمستانی جاده ای از بیستم آذرماه آغاز شده و تا بیستم اسفند ماه ادامه دارد ،افزود : این طرح برای کاهش تصادفات، کنترل و روانسازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور وسایط نقلیه هنگام بارش برف و باران است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع تغییر شرایط جوی در کنترل ترافیک مؤثر است، بیان کرد: اعمال محدودیت ترافیکی درست و کنترل تجهیزات زمستانی خودروها در مبادی ورودی قزوین، زنجان و اردبیل پیش بینی و مقرر شده که کمک‌های لازم در صورت نیاز به استان‌های همجوار نیز انجام شود.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه ۶۵ تیم گشتی پلیس راه در محورهای مهم کوهستانی گیلان حضور دارند، اشاره کرد و گفت: ۳۰۰ نفر از همکاران ما در پلیس راه گیلان برای اجرای طرح زمستانی حضور دارند که با احتساب گروه‌های امدادی حدود یکهزار و ۶۰۰ نیرو در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه وجود راهدارخانه‌های ثابت و سیار استان گیلان برای زمستان امسال تجهیز شده‌اند، افزود: رویکرد ما در طرح زمستانی تسهیل عبور و مرور مردم و جلوگیری از انسداد جاده‌ها و امدادرسانی به مردم در جاده‌های برف‌گیر است.

این مقام مسئول در پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه استقرار گروه‌های امدادی در محورهای پر بارش و پر حادثه است، بیان کرد: ابتکار جدید پلیس راه برای محور فومن به سراوان که در برف سال ۹۸ دچار انسداد شده بود، راهدارخانه سیار است.

آمادگی لازم برای مدیربت بحران در شهرهای گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم در همه شهرها برای مدیریت بحران با فرمانداران انجام شده تا هنگام بارش برف احتمالی دچار بحران نشویم.

غلامعلی نیک‌فهم افزود: در این خصوص نیز۵۳ راهدارخانه تدارک دیده ایم تا در مناطق مختلف گیلان مستقر و هنگام بارش‌های احتمالی برف بتوانند به سرعت وارد عمل شده و وظایف خود را انجام دهند که این راهدارخانه‌ها برای امدادرسانی به مردم تجهیز می‌شوند.

وی ادامه داد: با اولین بارش برف نیز کار ما آغاز شد که البته فقط ۶ شهرستان شاهد بارش برف بودند و در ین راستا، ۲۰۰ هزار متر مکعب برف‌روبی را انجام دادیم و نقاط ضعف خود را در این بخش شناسایی کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اضافه کرد: هم اینک ۳۹۱ دستگاه خودروهای سنگین، نیمه سنگین و عملیات پشتیبانی در گیلان وجود دارد و ۶۰ اکیپ نیز آماده هستند تا در هنگام بارش برف احتمالی وارد عمل شوند.

نیک‌فهم خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ۵۰ گردنه در گیلان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ گردنه بسیار مهم و برف‌گیرند و به همین دلیل این مناطق به خوبی شناسایی شده تا هنگام بارش برف بتوانیم کار برف‌روبی و بازسازی جاده‌ها را به خوبی انجام دهیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha