فرهنگ ایثار و شهادت باعث عقب راندن دشمن شده است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس در قالب فرهنگ ایثار و شهادت، دشمن را به عقب رانده است تا نتوانند به حریم کشورمان وارد شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران خراسان جنوبی در بیرجند افزود: براساس فرمان امام خمینی (ره) در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به منظور تجلیل و تکریم از شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنان بنیاد شهید انقلاب اسلامی تشکیل شد زیرا برای امام راحل پیشکسوتان انقلاب و جبهه و جنگ بسیار مهم بودند.

وی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس، سلامت و امنیت اظهار داشت: راه شهدا و ایثارگران راه استقامت و راهی سخت و سنگین است زیرا شیطان نفس از یک طرف و شیاطین بیرونی از طرفی دیگر دشمنان سرسخت این راه هستند و نیز دشمن خارجی برای سلطه‌گری تمام حدود ۴۳ سال است که با استفاده از تحریم‌ها، در این راه مبارزه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز می‌بینیم افرادی از درون که هیچ سهمی از انقلاب ندارند برای ما مانور می‌دهند تا برسد به حسودان و افراد بخیل که از اول انقلاب زبان تندی داشتند و موجب ناراحتی خانواده شهدا و ایثارگران شدند و بعد از اینکه فرزندان شاهد و ایثارگر بزرگ شدند باز هم برخی افراد نادان با نیش و کنایه سبب ناراحتی این خانواده‌ها می‌شوند.

وی افزود: وجود افراد حسود و نادان درون جامعه و از طرفی برخی ضعف‌های داخلی و فشارهای بیرونی دشمن برای تسلیم شدن از مشکلات موجود است که همه اینها کار شیطان نفس و درون و شیاطین داخلی و بیرونی است که دست در دست هم می‌دهند و مبارزه سخت بین عقل و جهل، عاقل‌ها و نادان‌ها و خودخواهان و آخرت‌گرایان را شکل می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: ایثارگری رزمندگان آن روز که جوانانی ۱۵ تا ۲۰ ساله بودند پیروزی بزرگ را رقم زد و امروز این پیروزی‌ها موجب شده دشمن از ملت ما هراس داشته باشند.

وی ادامه داد: همسران شهید که در دوران جنگ تحمیلی، زنانی جوان و برومند بودند با تحمل سختی‌های زیاد فرزندان شهدا را بزرگ کردند و امروز هم در دفاع از ولایت پیشرو هستند لذا توجه به خانواده شهدا و ایثارگران وظیفه است که باید مورد توجه مسوولان و متولیان امر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به ایثارگران و جانبازان گفت: امروز دردها و رنج‌های شما عزیزان است که به دشمن اجازه ورود به کشور را نمی‌دهد زیرا دشمن استقامت، پایداری و از خودگذشتگی شما را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسوولان تلاش زیادی برای ارایه خدمات به مردم دارند افزود: اگر بخواهیم مشکلات حل شود و جامعه رشد کند باید همه ما کار و تلاش کنیم که در قرآن هم به این نکته اشاره شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری بیان کرد: جامعه اگر به این فهم برسد که امروز جانباز، آزاده و خانواده و همسر شهید هزینه‌های جنگ را می‌دهند هیچ وقت برخی افراد نیش و کنایه‌ای به این قشر ایثارگر نمی‌زنند و انتقال اینکه امروز این قشر هنوز در معرض جنگ هستند کار بسیار سختی است.

وی تصریح کرد: باید توجه کنیم فقط خدماتی که به جامعه ایثارگری ارائه و عملیاتی شده و نیز پشتوانه مالی آن تامین شده در جامعه بازگو شود تا عده‌ای افراد نادان و حسود از این مساله سوء‌استفاده نکنند یا توقعی برای این قشر ایجاد نشود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه ۹۹ درصد خواسته‌های خانواده ایثارگران و شهدا بحق است گفت: درصد کمی از این خواسته‌ها مربوط به مسائل اداری یا تحریم‌ها می‌شود که دشمن برای ما ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه هزاران شهید دادیم و خدا در برابر آن انقلاب را به ما داد افزود: ۲۲۰ هزار شهید دادیم و موجب شد ایران در منطقه سرآمد شود، امروز هم شهید می‌دهیم و مشت محکمی به دشمن می‌زنیم تا راه را برای پیشرفت جهانی خود باز کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: تبیین رشادت‌های شهدا و ایثارگران وظیفه همه ما در شرایط کنونی است که اگر به زبان جامعه ایثارگری صورت بگیرد، اثرگذاری بیشتری دارد.

ابوالفضل نوفرستی با اشاره به هجمه‌هایی که علیه نظام جمهوری اسلامی شروع شده است افزود: باید موضوعات ایثار و مقاومت بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و تولید اندیشه و فکر کنیم، دستاوردهایی که ایثارگران و شهدا به دست آورده‌اند باید تبیین و ترویج شود.

وی گفت: نماینده ولی فقیه در استان دغدغه زیادی دارند و یکی از توصیه‌های ایشان جمع‌آوری کتاب کرامات شهدای استان است که در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: نگارش و تالیف این کتاب با همکاری اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، والدین، فرزندان، همسنگران شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته است.

سفر ۲ روزه نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به خراسان جنوبی امروز با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای بیرجند آغاز شد و حضور در نشست کمیته علمی مشورتی هیات اندیشه‌ورز شورای فرهنگ عمومی استان، نشست با هیات اندیشه‌ورز جامعه ایثارگری و هم‌اندیشی و توانمندسازی تشکل‌های شاهد و ایثارگر همچنین دیدار با آزادگان از برنامه‌های اولین روز این سفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha