زمان برگزاری مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی آزاد مشخص شد

تهران- ایرنا- رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی دی ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس مفاد چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان، رقابت‌های قهرمانی کشور این رشته (مرحله اول چرخه) طی روزهای ۲۸ تا ۳۰دی ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

براین اساس با توجه به اینکه خروجی این چرخه، نفرات ملی‌پوش رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ و کسب سهمیه المپیک، بازی‌های آسیایی چین، مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا ۲۰۲۳، رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان زیر ۲۳ سال در سال ۲۰۲۳ خواهد بود، نتایج و عملکرد کشتی‌گیران در مسابقات ذکر شده، در چرخه سال آینده که برای حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اثر مستقیم دارد.

همچنین کشتی‌گیران مدال‌آور رقابت‌های جهانی صربستان ۲۰۲۲ کار خود را از حضور در یک رقابت بین‌المللی که با نظر کادر فنی تعیین می‌شود (بهمن و اسفندماه ۱۴۰۱) آغاز می‌کنند و در صورت عدم حضور در این مسابقات بین‌المللی، از چرخه انتخابی تیم ملی برای بازی‌های آسیایی چین و قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ خارج خواهند شد.

گفتنی است که تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم‌ملی به غیر از نفرات معاف شده، باید کار خود را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کنند و در ادامه نیز ملزم به رعایت چرخه انتخابی خواهند بود. در غیر این صورت از چرخه انتخابی تیم ملی خارج شده و شانسی برای ملی‌پوش شدن ندارند.

اعضای تیم‌ملی زیر ۲۳ سال برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان براساس این چرخه و چرخه انتخابی تیم ملی جوانان انتخاب خواهند شد.

گفتنی مراحل چرخه انتخابی کشتی آزاد برای حضور در ۳ رقابت پیش رو شامل ۵ مرحله از جمله رقابت‌های قهرمانی کشور، رقابت‌های انتخابی جام تختی، رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا ۲۰۲۳، رقابت‌های بین‌المللی جام تختی و مرحله نهایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha