محمد راستا روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مبلغ قرارداد اولیه احداث پروژه کمربندی یاسوج ۷۷ میلیارد تومان بوده که پس از سفر ریاست جمهوری تاکنون ۱۸ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده است.
وی افزود: یک پل بزرگ وسط این مسیر است که ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و به دلیل کمبود اعتبار مانده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مشکل و چالش اصلی پیش روی عملیات اجرایی چهار خطه شدن کمربندی یاسوج کمبود اعتبار است و حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است.
راستا ابراز کرد: چنانچه اعتبار مورد نیاز به این پروژه تخصیص یابد طرح مذکور در کمتر از یک سال به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: احداث این جاده یکی از مهم ترین مطالبات به حق مردم استان است زیرا که بیشترین تصادفات در همین نقطه روی می دهد و تلفات زیادی به همراه داشته است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: کمربندی یاسوج یکی از شریان های اصلی ارتباط جنوب به مرکز کشور است و ترافیک در این نقطه زیاد است.
کمربندی یاسوج معروف به جاده مرگ سالهاست که به قتلگاهی برای مسافران تبدیل شده و طرح چهار خطه کردن این محور که بیش از ۱۲ سال به طول انجامید همواره سوژه رسانه ها و دغدغه متولیان امر بوده است.
این مکان همواره محل بروز تصادفاتی سنگین و دردناکی بوده و مسئولان امر سعی کردند که با دوبانده کردن این محور تا حدودی به رفع این مشکل کمک کنند.
نظر شما