سهم ۱۴۴۶ میلیارد تومانی بوشهری ها از تسهیلات خود اشتغالی و کارفرمایی

بوشهر - ایرنا - معاون هماهنگی اقتصادی استاندار بوشهرگفت: امسال یکهزار و ۴۴۶ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه خود اشتغالی و کارفرمایی برای این استان تعریف شده است.

علی باستین روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه مشاغل خانگی استان بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس برنامه تعریف شده قرار است از محل تسهیلات تبصره ۱۶ تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات خود اشتغالی و چهار میلیارد تومان تسهیلات کارفرمایی به متقاضیان پرداخت شود.

وی بیان کرد: ثبت نام برای دریافت این تسهیلات آغاز شده و ۱۸ بانک و موسسه نیز بعنوان بانک عامل پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ شناسایی شده اند.

باستین ادامه داد: در ۹ ماه اول امسال بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ مجوز مشاغل خانگی به صورت برخط بلافاصله بعد از ثبت نام اشخاص صادر شده که نسبت به ۲هزار و ۳۰۰ مجوز صادر شده سال گذشته ۱۰۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نسبت به راه اندازی محل دائمی نمایشگاه‌های مشاغل خانگی در شهرهای استان از سوی شهرداران تاکید کرد.

پرداخت ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای استان اختصاص یافته که تاکنون برای ۸۵ طرح از سوی بانک‌ها تامین اعتبار شده است.

مصدق کشاورزی ادامه داد: همچنین تاکنون ۶۰ میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده است.

مشارکت اقتصادی بانوان در استان بوشهر ۹ درصد است

وی اظهار کرد: ۴۶ درصد جمعیت استان بوشهر را زنان تشکیل می‌دهند اما مشارکت اقتصادی این جمیعت تنها ۹ درصد است.

کشاورزی افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده انتظار می‌رود این قشر با استفاده از فرصت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی استفاده بیشتری کنند.

وی اظهار کرد: همچنین تلاش می‌شود در راستای تقویت مشارکت اقتصادی بانوان درصد بیشتری از تسهیلات تبصره ۱۶ به متقاضیان مشاغل خانگی و خُرد تعلق گیرد.

کشاورزی در خصوص نمایشگاه مشاغل خانگی استان بوشهر گفت: این نمایشگاه در قالب ۱۲۰ غرفه از چهارم تا ۹ دیماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی بوشهر برپا است.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را توسعه مشاغل خانگی و رونق اشتغال عنوان کرد.

کشاورزی ادامه داد: نمایشگاه محصولات خانگی با ابتکار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر و همکاری دستگاه‌های فعال در بخش‌های هنرهای تجسمی، کشاورزی، صنایع دستی، مواد غذایی، پوشاک و فرش برپا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha