۷ دی ۱۴۰۱، ۲:۳۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84982045
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس: رژیم صهیونیستی در مقابله با توان موشکی مقاومت شکست خورد

تهران- ایرنا- یک مقام بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه‌شنبه شب اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست در رهگیری موشک های مقاومت و رویای شکست ملت فلسطین ناکام ماندند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سما" فلسطین، "علی برکه" عضو فرماندهی جنبش حماس در خارج از فلسطین به مناسبت چهاردهمین سالگرد نبرد الفرقان (چهاردهمین سالگرد تجاوز اسرائیل به نوار غزه در سال ۲۰۰۸،) اعلام کرد که مقاومت پیشرفت کرده و نیروهای خود را تقویت کرده، در مقابل دشمن صهیونیست پس رفته و به لحاظ داخلی از هم گسسته است و دیگر نخواهد توانست در جنگ علیه نوار غزه، اراده مقاومت را در هم بشکند یا مانع از فرود موشک‌های آن شود، یا نوار غزه را تقسیم کند و مردم فلسطین را شکست دهد.

البرکه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با خوی تجاوزگری و حملات خود به دنبال این بود که جنبش حماس را درهم بشکند، نوار غزه را اشغال و مانع از شلیک موشک های مقاومت به سوی شهرک نشینان صهیونیست و مراکز نظامی اسرائیل شوند، جلعاد شالیط زندانی صهیونیست در کنترل نیروهای مقاومت را آزاد کند که در تمامی این موارد ناکام ماند و شکست خورد.

این مقام حماس اظهار کرد: حملات رژیم صهیونیستی ثابت کرد که این رژیم جنایتکار است که هدف آن حمله به غیرنظامیان، مراکز آنروا، مدارس، بیمارستان و مراکز دولتی تشکیلات خودگردان فلسطین است.

البرکه گفت دولت رژیم صهیونیستی به ریاست اولمرت رفت و ملت فلسطین همچنان استوار باقی است، نتانیاهو و بن گویر و سموتریچ و همه این رادیکال‌های صهیونیست خواهند رفت، فلسطین آزاد و به صورت یک کشور اسلامی عربی باقی خواهد ماند.

وی در پایان به رژیم صهیونیستی هشدار داد: اگر اشغالگران در اندیشه حمله به نوار غزه باشند، مقاومت در کمین آنها خواهد بود.

عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس نیز سه شنبه شب در بیانیه ای به همین مناسبت اعلام کرد : آنچنان که سردمداران جنایتکار رژیم اشغالگر قدس، از زمان نبرد الفرقان تاکنون دراین مسیر موفقیتی کسب نکرده اند، مدعیان افراطی دولت فاشیستی نتانیاهو نیز قادر به محقق کردن اهداف مدنظر خود در آن، نخواهند شد.

محمد البریم، مسئول دفتر رسانه ای کمیته های مقاومت فلسطین نیز گفت: نبرد الفرقان نقطه عطف مهمی در تاریخ مبارزه با دشمن صهیونیستی خواهد بود، این نبرد توهم از بین بردن مقاومت را برای صهیونیست‌ها از بین برد و در عین حال مرحله جدیدی از مقاومت را پایه ریزی کرد.

رژیم صهیونیستی در ۲۷ دسامبر ۲۰۰۸، عملیات نظامی گسترده‌ای را در نوار غزه آغاز کرد که با حمله ناگهانی ده‌ها هواپیمای جنگی به مقرهای دولتی و امنیتی جنبش حماس، آغاز شد.

در جریان تجاوز این رژیم به نوار غزه در سال ۲۰۰۸، یک هزار و ۴۳۶ فلسطینی از جمله ۴۱۰ کودک، ۱۰۴ زن و ۱۰۰ سالمند کشته و بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند که نیمی از این افراد کودک بودند. همچنین ۱۳ اسرائیلی در نتیجه صدها راکت شلیک شده توسط گروه های فلسطینی کشته و ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha