۶ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۵۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 84982009
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین: رزمایش مشترک با روسیه بیانگر تعامل موفقیت‌آمیز نیروهای دریایی دو کشور است

تهران- ایرنا- چین در پایان رزمایش مشترک یک هفته‌ای با روسیه اعلام کرد که این تمرینات نظامی بیانگر تعامل موفقیت‌آمیز نیروهای دریایی دو کشور است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، «وانگ یو» معاون نیروی دریایی چین در «فرماندهی میدان شرقی» سه‌شنبه تاکید کرد: این تمرینات مشترک نمونه دیگری از تعامل موفقیت‌آمیز نیروهای دریایی روسیه و چین است.

این رزمایش از ۲۱ تا ۲۷ دسامبر (۳۰ آذر تا ششم دی ماه) در آبهای دریای شرقی چین برگزار شد. این یازدهمین رزمایش در نوع خود بود که از سال ۲۰۱۲ میان نیروی دریایی چین و روسیه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، به رغم شرایط نامساعد دریا، نیروی دو کشور عملیات‌های مشترک خود در زمینه‌های محاصره و کنترل دریایی، نجات، عملیات‌های ضد زیردریایی و دفاع هوایی بطور کامل انجام دادند.

فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه هند و پاسیفیک روز جمعه در بیانیه‌ای در واکنش به این رزمایش مشترک اعلام کرد: ما با دقت فعالیت‌های نظامی چین در «دریای چین جنوبی»، «دریای فیلیپین» و همچنین رزمایش چین-روسیه را در «دریای شرقی چین» رصد می‌کنیم.

ارتش آمریکا با تاکید بر تداوم حضور در آب‌های شرق دور، حفاظت از تجارت دریایی و تثبیت صلح و ثبات منطقه‌ای را علت این حضور اعلام کرد.

فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه هند و پاسیفیک خاطرنشان کرد: ما به هرگونه فشار نظامی علیه متحدان و شرکایمان در منطقه واکنش نشان خواهیم داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha