۶ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84981855
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

رژیم صهیونیستی در یک سال ۲۲۰ فلسطینی را شهید و ۸۳۲ ساختمان را ویران کرد

تهران- ایرنا- نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۲۲۰ فلسطینی را شهید و ۸۳۲ ساختمان را تخریب کرده است.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری آناتولی، محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست هفتگی کابینه این تشکیلات افزود: سالی که گذشت سالی دشوار و پردرد برای ما بود که علاوه بر شهادت بیش از ۲۲۰ فلسطینی، بیش از ۹ هزار نفر مجروح و ۶هزار و ۵۰۰ نفر دیگر بازداشت شدند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی همچنین امسال ۸۳۲ ساختمان را ویران و ۱۳ هزار اصله درخت زیتون را ریشه کن کرد.

وی خاطرنشان کرد : مردم فلسطین با شجاعت و متانت با این تجاوزات جنایتکارانه مواجه شدند و همچنان در برابر هرگونه تجاوز به حق به سرزمین و میهن مان ایستادگی و با فداکاری های خود از جنبش آزادیبخش ملی ما محافظت خواهند کرد.

اشتیه گفت: مردم فلسطین در سال جاری میلادی همچنین به دلیل کاهش قابل توجه کمک‌های بین‌المللی، تداوم کسر مالیات‌ توسط اسرائیل از فلسطینیان و پیامدهای همه‌گیری کرونا و جنگ اوکراین با بحران‌های پیچیده‌ اقتصادی مواجه شدند، با این وجود فلسطین در مقایسه با بسیاری از کشورها از رشد اقتصادی بالایی برخوردار بوده است.

وی گفت: رشد اقتصادی ما ۳.۶ درصد و سطح سرمایه گذاری ۱۵.۳ درصد افزایش یافته است.

اشتیه اظهار داشت: نرخ بیکاری در نوار غزه به دلیل محاصره و محدودیت‌ها همچنان بالا و در حدود ۴۶.۶ درصد است.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با از سرگیری روند کمک های بین المللی به ویژه از سوی کشورهای عربی بتوانیم از این مرحله دشوار عبور کنیم.

بر پایه این گزارش، به دلیل مشکلات مالی و کسورات اسرائیل از وجوه ترخیص، تشکیلات خودگردان فلسطین از یک سال پیش تنها حدود ۸۰ درصد از حقوق کارمندان خود را پرداخت کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha