اجرای الگوی ایرانی- اسلامی با احداث خانه‌های ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن

تهران-ایرنا-کارشناس مسائل اقتصادی می گوید ساخت خانه های یک طبقه حیاط دار مطابق با الگوی ایرانی اسلامی است و شرایط یکسانی در احداث این خانه ها باید رعایت شود.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم از همان ابتدای آغاز به‌کار خود اجرای پروژه نهضت ملی مسکن را برای حل مشکل مسکن آغاز کرد و پس از آن ساخت مسکن به صورت یک یا ۲ طبقه و به عبارت دیگر افقی (حیاط دار) در طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است؛ طرحی که به گفته کارشناسان هم موجب کاهش هزینه‌های ساخت و هم افزایش سرعت اجرای این طرح‌ها خواهد شد.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که در بیش از ۹۰۰ شهری که کمبودی از نظر زمین نداریم، ساخت واحدهای مسکونی را به همراه تسهیلات به شکل ویلایی به مردم واگذار خواهد کرد؛ بنا بر این اولویت نخست در طرح نهضت ملی مسکن واگذاری زمین برای ساخت مسکن ویلایی تک‌واحدی در استان‌هایی است که زمین کافی در آنها وجود دارد.

قیمت تمام شده مسکن با احداث خانه‌های ویلایی کاهش می‌یابد

«فیروز توفیق» کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایرنا در مورد ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار و ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: ساخت این خانه‌ها در جاهایی که مشکل زمین برای احداث وجود ندارد، بهتر جواب می‌دهد، البته اینکه زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی خانواده‌ها هم در این گونه منازل رعایت می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار مطلوب‌تر از آپارتمان‌نشینی است بر ضرورت جایابی بهتر برای احداث این خانه‌ها تاکید کرد.

توفیق گفت: یکی از موارد لازم در ساخت این خانه‌ها ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز خانوارها برای اسکان است و در صورتی که اراضی مورد نیاز ساخت این مساکن تامین شود و قیمت تمام شده آنها نیز پایین‌تر باشد، برای خانوارهای ایرانی مطلوبیت بیشتری دارد.

این کارشناس اقتصادی در عین حال درباره بحث رعایت الگوی ایرانی اسلامی در ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار گفت: این گونه منازل منطبق بر چنین الگویی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha