۶ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبر: 84981693
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آیت‌الله علم‌الهدی: قیام حضرت فاطمه (س) ضامن بقای اسلام شد

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: قیام حضرت زهرا (س) و انقلاب فاطمی ضامن بقای اسلام و نجات از ارتداد و سقوط شریعت پیامبر (ص) شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله علم الهدی روز سه شنبه در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا در حرم مطهر رضوی، افزود: قیام حضرت زهرا (س) باعث شد انحراف رهبری تا مرحله براندازی نماز پیش نرود.

وی بیان کرد: طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص)، رشته های اسلامی یکی پس از دیگری از هم گسیخته می شود، اولین رشته ای که گسست پیدا می کند رشته حکومت و آخرین رشته نیز نماز است.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: اگر جریان انحراف رهبری از مسیر امامت صورت گیرد، انحراف به جایی می رود که ریشه اسلام و اساس نماز را از بین می برد.

وی با بیان اینکه نوع قیام حضرت علی (ع) با قیام حضرت زهرا (س) تفاوت داشت، افزود: حضرت علی سکوت کرد اما فاطمه زهرا با فریاد قیام کرد، سکوت امیرالمومنین(ع) و فریاد حضرت زهرا (س) در برابر انحراف رهبری از خط امامت، گویای تفاوت بین وظیفه رهبر و مکلفین است.

آیت الله علم الهدی افزود: در تداوم عزت اسلام و برقراری سلطه دینی بر جامعه رهبر یک وظیفه دارد و مردم به عنوان مکلف وظیفه دیگری دارند، اگر حضرت علی (ع) شمشیر به دست می گرفت و به میدان می آمد، قطعا پیروز می شد و قدرت را به دست می گرفت اما از نظر مردم این معنا جلوه می کرد که رویکرد اسلام قدرت و حکومت است و این اقدام به نابودی مکتب اسلام منجر می شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: از سوی دیگر حضرت زهرا (س) نیز به عنوان یک مکلف وارد عرصه جهاد شد و در مسیر رهبری از خط امامت و تداوم وحی با انحراف و کج روی مقابله کرد.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: ۷۵ روز زندگی حضرت فاطمه (س) پس از رحلت حضرت رسول اکرم (ص) مصیبت، عزا، جهاد و مقاومت بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha