زلنسکی: وضعیت در جبهه دونباس مشکل و دردناک است

تهران – ایرنا – ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که وضعیت در منطقه دونباس "مشکل و دردناک" است و به تمام "قدرت و تمرکز" کشور نیاز دارد.

به گزارش ایرنا از رویترز، زلنسکی در سخنرانی ویدئویی دوشنبه شب خود بیان کرد باخموت، کرمینا و سایر مناطق در دونباس نیاز به حداکثر قدرت و تمرکز دارد.

وی اضافه کرد: "وضعیت در آنجا دشوار و دردناک است. اشغالگران از همه منابع خود استفاده می‌کنند - و این منابع قابل توجه هستند - تا به نحوی پیشروی داشته باشند. "

صبح روز ۲۴ دسامبر (۳ دی) نیروهای روسیه با استفاده از پرتابگرهای چندگانه راکت گراد «Grad» حمله گسترده‌ای را به مرکز خرسون انجام دادند که ۱۰ نفر در این حمله کشته و ۶۸ نفر نیز مجروح شدند. حال ۱۸ نفر از آنها وخیم گزارش شده بود.

به گزارش ایرنا، اوکراین مدعی است از اواسط مهر تاکنون با حمله توپخانه‌ای، موشک‌ها، گلوله‌های روسیه و حملات پهپادی روبه‌رو بوده است که بسیاری از آن‌ها زیرساخت‌های انرژی این کشور را در تلاش برای کاهش خدمات برق و سامانه گرمایشی با پیشروی زمستان و یخبندان هدف قرار داده‌اند.

از زمانی که نیروهای روسیه عقب‌نشینی کردند و ارتش اوکراین شهر خرسون را در ماه آبان پس گرفت، گلوله‌باران در این شهر شدیدتر شده است.

هفته گذشته رسانه‌های آمریکایی از طرح ۱۰ ماده‌ای زلنسکی برای صلح خبر داده بودند که قرار است اواخر فوریه ارائه و در سالگرد شروع جنگ اوکراین رونمایی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha