۶ دی ۱۴۰۱، ۰:۰۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84981485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار رئیس مجلس شورای عربستان با اردوغان

۶ دی ۱۴۰۱، ۰:۰۶
کد خبر: 84981485
دیدار رئیس مجلس شورای عربستان با اردوغان

تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای عربستان سعودی در سفر به ترکیه دوشنبه شب با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان از «عبدالله بن محمد آل شیخ» رئیس مجلس شورای عربستان سعودی در مجموعه ریاست جمهوری ترکیه در آنکارا استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، دیدار رئیس جمهور ترکیه و رئیس مجلس شورای عربستان سعودی پشت درهای بسته برگزار شد.

پیش از این دیدار، رئیس مجلس شورای عربستان سعودی با «مصطفی شنطوب» رئیس پارلمان ترکیه درباره توسعه همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور گفت وگو کرده بود.

رئیس پارلمان ترکیه گفت: همکاری و هماهنگی نزدیک آنکارا و ریاض به نفع کل منطقه است.

شنطوب همچنین با تاکید بر اینکه تماس‌های متقابل به تقویت روابط و همکاری بین کشورها کمک می‌کند، افزود: تماس‌ها در سطح سیاسی بین ترکیه و عربستان سعودی به روابط اقتصادی و تجاری بین آنها می‌افزاید.

ماه گذشته نیز وزیر دارایی ترکیه و وزیر بازرگانی عربستان دیدار و گفت وگو کردند و دو طرف درباره توسعه روابط اقتصادی دو کشور به توافق رسیدند.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اوایل تیرماه به ترکیه سفر کرده و با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرده بود.

پس از سفر ولیعهد سعودی به ترکیه، ریاض و آنکارا در بیانیه‌ای مشترک از تصمیم خود برای آغاز مرحله جدید همکاری خبر داده بودند.

روابط عربستان و ترکیه در پی قتل فجیع جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه تیره شد و عربستان به دنبال آن سطح روابط سیاسی و اقتصادی با ترکیه را به شدت پایین آورد.

اردوغان که ماه‌های اخیر با بحران شدید اقتصادی در کشورش و کاهش شدید ارزش لیر مواجه است، برای برون رفت از این وضعیت تلاش کرده تا روابط خود با سعودی‌ها را بهبود بخشد و در این راه پرونده قتل خاشقچی را وجه المصالحه قرار دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha