وزیر خارجه اوکراین: هر جنگی با دیپلماسی به پایان می رسد

تهران – ایرنا – وزیرامورخارجه اوکراین با بیان اینکه کی‌یف قصد دارد تا اوایل اسفند یک نشست صلح، ترجیحا در سازمان ملل با میانجیگری آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان برگزار کند گفت، دیپلماسی همیشه نقش مهمی ایفا می‌کند و هر جنگی با دیپلماسی به پایان می‌رسد. 

به گزارش ایرنا از ایندیپندنت، دیمیترو کولبا دوشنبه تصریح کرد، از نتایج سفر هفته گذشته ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به آمریکا "کاملا راضی" است.

وی افزود، آمریکا قصد دارد سامانه موشکی پاتریوت را در کمتر از ۶ ماه آینده در اوکراین برپا کند. معمولاً آموزش این سامانه به نیروهای مربوط تا یک سال طول می‌کشد.

کولبا اظهار داشت، اوکراین هر کاری که بتواند برای پیروزی در جنگ در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد داد.

وی گفت که دیپلماسی همیشه نقش مهمی ایفا می‌کند و هر جنگی با دیپلماسی به پایان می رسد.

وزیرامورخارجه اوکراین در خصوص برگزاری نشست صلح در اسفندماه اضافه کرد: «سازمان ملل می‌تواند بهترین مکان برای برگزاری این نشست باشد، زیرا این به معنای لطف به کشور خاصی نیست.»

کولبا در پاسخ به این سوال که آیا روسیه به این نشست دعوت خواهد شد؟ گفت که روس‌ها ابتدا باید به دلیل جنایات جنگی در دادگاه بین‌المللی تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. تنها از این طریق می‌توان آنها را به این مرحله (نشست) دعوت کرد.

وی درباره نقش گوترش در مورد این نشست گفت: «او خود را به عنوان یک میانجی و مذاکره‌کننده کارآمد ثابت کرده است. بنابراین ما از مشارکت فعال وی استقبال می‌کنیم.»

وزیر امورخارجه اوکراین بار دیگر اظهارات مقامات روسیه مبنی بر آمادگی آنها برای مذاکره را کم اهمیت جلوه داد.

وی ادعا کرد: «آنها مرتب می‌گویند که آماده مذاکره هستند، این واقعیت ندارد؛ زیرا هر کاری که در میدان جنگ انجام می‌دهند خلاف آن را ثابت می‌کند.»

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha