جعفر قزوینیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص اقدامات صورت گرفته و برنامههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان برای کاهش حوادث و تصادفات محور تهم - چورزق و امکان به روزرسانی طرح این محور افزود: طبقهبندی راهها متفاوت است و با توجه به نیازسنجی در فاز صفر مطالعات، برای مسیر هدف الگویی مبنی بر تبدیل آن به آزادراه یا مسیر فرعی طراحی می شود و محور تهم- چورزق یک محور فرعی محسوب میشود و مشخصات آن به لحاظ طرح هندسی، منطبق بر آئیننامه راهسازی کشور احداث شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان ادامه داد: وقتی این مسیر دارای راه پرپیچ و خم یا شیب زیاد است و به عنوان مسیر فرعی طراحی شده، سرعت طرح نیز متناسب آن کاهش مییابد به این معنی که زمان طراحی شده در تهم- چورزق 60 کیلومتر باشد و تمامی اصول هم از سوی رانندگان رعایت شود هیچ مشکلی وجود ندارد اما اگر طرح به روزرسانی شود به علت فرعی بودن مسیر (به لحاظ ماهیتی) و ترافیک موجود، مطالعات اقتصاد مهندسی این اجازه را نمیدهد که مسیر را به فرض چهار خطه کنیم و اگر هم به روز رسانی شود با توجه به شیب آن نیاز به تونل طولانی است که به نوعی با این شرایط توجیه اقتصادی و ترافیکی ندارد.
قزوینیان با بیان اینکه مجموعه راهداری تمامی تلاش خود انجام می دهد که راه ایمن و باکیفیت را در اختیار مردم گذاشته و خدمات مربوط به حوزه نگهداری و بهسازی مورد رضایت عموم باشد در خصوص گلایه مربوط به باز و بسته شدن مسیر به ویژه در زمستان و تاخیر در اطلاعرسانیها نیز گفت: مسئولیت باز و بسته کردن مسیر در زمستان بر عهده پلیس است، ما اطلاعات را به این نهاد ارائه و آماده هر گونه همکاری نیز هستیم.
وی با اشاره به برنامهریزیهای صورت گرفته در خصوص تعهد رانندگان اتوبوسها به اطلاعیههای صادره مربوط به انسداد مسیرها ادامه داد: طبق هماهنگیها، از امسال برای اتوبوسهایی که به این اطلاعیهها توجه نکرده و سفرهای خود را کنسل نکنند، صورت وضعیت صادر نخواهد شد و هر گونه مسئولیت نیز بر عهده شرکت مربوطه است.
نظر شما