۴ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۲۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 84980498
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شرکای کی‌یف ۱.۵ میلیارد دلار به بخش انرژی اوکراین کمک کردند

تهران- ایرنا- «دنیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین گفت که شرکای بین‌المللی کی‌یف تاکنون حدود ۱.۵ میلیارد دلار به بخش انرژی اوکراین کمک کرده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای اوکراین اینفورم، شمیهال یکشنبه شب در پیامی در فیسبوک نوشت: کمک شرکای خارجی به بخش انرژی اوکراین شتاب گرفته است. ما تاکنون ۱.۵ میلیارد دلار دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: هر روز تجهیزات بیشتری برای کمک به تعمیر زیرساخت‌های خسارت‌دیده از راه می‌رسد. تاکنون بیش از ۲۰۰ محموله تجهیزات انرژی به ما رسیده است.

نخست وزیر اوکراین خبر داد که چهار میلیون دلار به شرکت‌های کوچک و بزرگ در حوزه انرژی اختصاص می‌باید.

هفته گذشته، نخست وزیر اوکراین با اعلام اینکه نیروگاه‌های برق‌آبی و حرارتی اوکراین دچار آسیب شده و حدود ۴۰ درصد از تاسیسات شبکه ولتاژ بالای این کشور نیز خسارت دیده‌اند، نسبت به اعمال محدودیت‌های قابل توجه برای مصرف برق در زمستان هشدار داد.

به گفته وی، اعمال محدودیت‌ها برای مصرف برق در این زمستان اجتناب ناپذیر است و دولت به وزارت انرژی دستورالعمل‌هایی برای اولویت‌بندی در بازسازی بخش خدماتی ارائه کرده که براساس آن تاسیسات زیرساختی حیاتی و بیمارستان‌ها در اولویت قرار می‌گیرند.

در حال حاضر اوکراین اگرچه مصرف برق آن بین ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به دوره قبل از جنگ کاهش یافته است اما همچنان با کمبود جدی ظرفیت تولید برق مواجه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha