۴ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۵۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84980369
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گرمخانه، گزینه شهروندان انگلیسی برای کاهش هزینه‌های سوخت

تهران – ایرنا- طبق آمارهای اعلام شده در انگلیس، حدود ۳هزار گرمخانه در سراسر این کشور محل اسکان شهروندان به خاطر بالا بودن هزینه‌های سوخت شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سی ان ان، سرمای شدید در انگلیس و گرانی سوخت موجب ایجاد مشکلات مضاعفی برای افراد بی‌خانمان شده و این درحالی است که بالا رفتن قیمت مواد غذایی و سوخت موجب افزایش جمعیت این افراد در خیابان‌های اکثر شهرهای انگلیس از جمله لندن شده است.

بر اساس این گزارش، هزاران گرمخانه در شهر لندن برای اسکان افراد بی‌خانمان افتتاح شده است ولی نکته جالب اینجاست که تعداد بیشتری نسبت به سال‌های گذشته به این گرمخانه‌ها پناه آورده‌اند. گفته می‌شود بالا رفتن قیمت سوخت و تورم موجب این پدیده شده است.

طبق آمارهای اعلام شده توسط مقامات دولتی در انگلیس، حدود ۳هزار سازمان خیریه در این کشور با احداث گرمخانه از افراد بی‌خانمان و بعضاً افراد دارای مسکن پذیرایی می‌کنند. شارلوت یکی از افراد حاضر در این گرمخانه‌ها به خبرنگار سی ان ان می‌گوید که مردم زیادی در این کشور برای معیشت و نیازهای ضروری تلاش می‌کنند.

این شهروند انگلیسی که خواست نام کاملش فاش نشود، گفت: هنوز به اوج بحران نرسیده‌ایم و به طور حتم شرایط از این هم سخت‌تر خواهد شد.

طبق آمارهای اعلام شده توسط دولت انگلیس، هزینه زندگی از اوایل سال ۲۰۲۱ به شدت افزایش یافته است. بر اساس همین تحقیق، از اکتبر ۲۰۲۱ تا اکتبر ۲۰۲۲، قیمت گاز و برق خانگی به ترتیب ۱۲۹ درصد و ۶۶ درصد افزایش یافته است.

شارلوت می‌گوید بیشتر اوقات به خاطر هزینه‌های زندگی مجبور است در گرمخانه کار کند و گاهی اوقات همراه والدینش در خانه مسکونی برای گرم کردن خودشان مجبور هستند برای صرفه‌جویی در برق و گاز به جای روشن کردن بخاری از پتو استفاده کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha