۵ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84980123
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵۹ هزار واحد مسکونی ناپایدار در کردستان وجود دارد

سنندج- ایرنا- معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۵۹ هزار و ۲۰۰ واحد واحد مسکونی ناپایدار در استان کردستان وجود دارد که ۳۵ هزار واحد از این تعداد فاقد هر نوع سیستم سازه‌ای است.

به گزارش ایرنا، مصطفی رضایی روز دوشنبه در آیین «رویداد ملی سفیران نوسازی بم» که در سالن آمفی تئاتر اداره کل راه و شهرسازی کردستان برگزار شد، با بیان اینکه بیش از ۹۰ هزار نفر در این واحدها ساکن هستند، گفت: این واحدها و ساکنان آنان بیشتر از سایرین در معرض حوادث و بلایای طبیعی قرار دارند و بر این اساس شرکت بازآفرینی شهری ایران در نوزدهمین سالگرد زلزله بم و با هدف استفاده از آموزه‌ها و تجربیات این رویداد را آغاز کرد.

رویداد ملی سفیران نوسازی بم به مناسبت فرا رسیدن روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات این بلای طبیعی و با هدف بهره گیری از آموزه های زلزله بم و وضعیت بافت‌های شهری، امروز دوشنبه همزمان با ۱۰۰ شهر کشور در سنندج و ۲ شهر مریوان و قروه برگزار شد.

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی کردستان در این آیین یادآور شد: این پویش برای نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده و هدایت و تغییر نوع نگاه آحاد مردم به ویژه مدیران به این مقوله اجرا خواهد شد، ضمن اینکه رعایت اصول فنی در ساخت و سازها برای جلوگیری از حوادث احتمالی از جمله اهداف برگزاری چنین پویش‌هایی است.

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: ۲ میلیون و۷۰۰ هزار واحد مسکونی ناپایدار در کشور وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۲ میلیون نفر در این واحدها ساکن باشند که نوسازی و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری باید در سیاست‌های توسعه و برنامه‌ریزی توسط مدیران به سمت رونق ساخت و ساز در این مناطق سوق داده شود.

وی بیان کرد: برای تحقق این اهداف یعنی بهسازی و مقاوم سازی و نوسازی این بافت‌ها، سیاست‌های تشویقی مناسبی در پهنه‌های مختلف در نظر گرفته شده است که ساکنین و انبوه‌سازان باید از این فرصت استفاده کنند.

مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی شرکت بازافرینی شهری وزارت راه و شهرسازی هم در این نشست گفت: با هدف شتاب دادن به روند نوسازی بافت‌های فرسوده در اقدامی جهادی سلسله نشست‌هایی در ۱۰۰ شهر با همراهی نمایندگانی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، ادارات کل راه و شهرسازی و سفیران بم تدارک دیده شده است.

سعید اسدی با بیان اینکه در قالب این رویداد از ظرفیت بم برای نوسازی ایران استفاده خواهد شد، افزود: در مقطعی ایران برای بم به پا خواست و هم‌اکنون در این مقطع بم می‌تواند به پاخیزد و بمی‌ها سفیران نوسازی در جای جای کشور باشند.

در ادامه این آیین رضا ایران نژاد به عنوان سفیر بم به بیان خاطراتی از زلزله سال ۱۳۸۲ بم پرداخت و از مسوولان، مدیران، مهندسان و انبوسازان خواست در ساخت و سازها دقت لازم را داشته و مهندسان و ناظران سخت‌گیری‌های لازم را در این باره داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha