۴ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۰۳
کد خبر: 84980114
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طالبان خواستار برقراری صلح و ثبات در پاکستان است

تهران- ایرنا - ذبیح‌ الله مجاهد سخنگوی عمومی طالبان اعلام کرد، طالبان خواستار برقراری صلح و ثبات در پاکستان است و هرگز اجازه نخواهد داد کسی از خاک افغانستان علیه پاکستان یا دیگر کشورها استفاده کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، ذبیح ‌الله مجاهد سخنگوی عمومی طالبان گفت ما هرگز اجازه نخواهیم داد کسی از خاک افغانستان علیه پاکستان یا دیگر کشورها استفاده کند و این موضع اصولی و سیاست راهبردی ما است.

مجاهد با تأکید بر اینکه ادعای حضور سران گروه تروریستی "تحریک طالبان پاکستان" (تی‌تی‌پی) در افغانستان که اقدام به حملات تروریستی علیه دولت و ارتش پاکستان در این کشور انجام می دهند نادرست است، افزود: ما طرفدار نا امنی در پاکستان نیستیم، بلکه خواستار صلح و ثبات در آن کشور هستیم.

وی در ادامه افزود: ممکن است برخی نمایندگان آنها برای مذاکره با دولت پاکستان به افغانستان آمده باشند، اما اکنون آنها اینجا نیستند و اجازه ندارند اینجا بمانند.

سخنگوی طالبان همچنین تصریح کرد، پاکستان باید روی دلایلی کار کند که منجر به بی‌ثباتی در این کشور می‌شود.

این درحالی است که جنگجویان (تی‌تی‌پی) در پی گروگان گرفتن نیروهای پاکستانی در مرکز مبارزه با تروریسم در «بنو» خواستار عبور ایمن به افغانستان شده بودند.

در واکنش به این درخواست (تی‌تی‌پی) گفت: اعضای این گروه سال‌ها در زندان بودند، بنابراین درک کاملی از وضعیت ندارند و به اشتباه خواستار انتقال به افغانستان شده ‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha