۴ دی ۱۴۰۱، ۷:۵۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84979405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ بانده شدن جاده کاشان - برزک؛ مطالبه اصلی مردم شمال استان اصفهان

کاشان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان گفت: ۲ بانده شدن محور کاشان - برزک و تکمیل کنارگذر شرقی که عملیات اجرایی آن سال ها قبل آغاز شده از مطالبات مردم در این شهرستان و منطقه شمال استان اصفهان است.

هادی اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:محور کاشان - برزک - ورکان - موته از پررفت و آمدترین مسیرهای ارتباطی است و اجرای باند دوم این محور از خواسته های چندین ساله مردم این منطقه است.

وی اظهار کرد:طول محور یاد شده حدود ۷۵ کیلومتر است که مرحله نخست آن حدود ۵۰ کیلومتر از کاشان تا برزک بوده و تا کنون ۶۰ درصد این مرحله اجرایی و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده،تکمیل آن نیازمند حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان گفت:نقاط حادثه خیز و غیراستاندارد محور کاشان - برزک زیاد است و ۲ بانده شدن این محور در کاهش تصادفات جاده ای تاثیرگذار است.

اکبری گفت:طی یکسال گذشته با اقدام جهادی دولت سیزدهم و تکمیل بخشی از محور یادشده بسیاری از تصادفات جاده ای و مرگ و میر ناشی از آن کاهش یافته است.

وی افزود:عملیات اجرایی طرح کنارگذر شرقی کاشان از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و مقرر شد یک کنار گذر ۲ طرفه به شکل آزاد راهی از میدان امام علی(ع) به سمت پلیس راه راوند به جاده قم وصل شود تا ترافیک عبوری که در حال حاضر از جاده بادرود و نطنز به کاشان می آید را به محور های اصلی کشور منتقل کند.

وی اظهار کرد:طرح کنار گذر شرقی کاشان ۲۷ کیلومتر است و مرحله نخست آن تا سطح آسفالت انجام شده و مرحله آخر آن به طول ۱۱ کیلومتر از پل روی جاده قم بعد از پلیس راه تا تصفیه خانه فاضلاب کاشان اجرا شده و مرحله میانی آن به دلیل کمبود منابع و مشکلات آزادسازی املاک که متعلق به مردم است باقی مانده،تاکنون این پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان گفت:اگر طرح کنارگذر شرقی کاشان تکمیل شود مشکل ترافیکی و تصادفات داخل شهر تا حد زیادی رفع شده و ماشین های سنگین که نباید وارد محدوده شهر شوند با ایجاد این کنارگذر به جاده قم خارج می شوند.

اکبری گفت:امیدواریم با کار جهادی بتوانیم این طرح که اجرای آن از مطالبات مردمی است را در دولت سیزدهم به بهره برداری برسانیم تا مردم از نتایج آن منتفع شوند.

یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ در شهرستان کاشان وجود دارد که شامل ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه یک، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه است.

شهرستان کاشان با استقرار بر روی شبکه سراسری راه‌های ایران و مسیرهای ارتباطی اصلی شهرها و استان‌های شرقی، شمالی و غربی با مناطق مرکزی، جنوبی و جنوب شرقی از موقعیت ممتازی در کشور برخوردار است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha