۳ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۲۹
کد خبر: 84979145
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بهزیستی یزد به ۳۰ هزار معلول خدمات رسانی می‌کند

یزد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی یزد گفت: خدمت رسانی به ۳۰ هزار معلول زیرپوشش در سطح استان به همکاری مردم، مسئولان و خیران نیاز است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا ابهت روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس بهزیستی مهریز افزود: شرح وظایف و فعالیت بهزیستی گسترده و متنوع است و رسیدگی به امور معلولان و سایر اقشار زیرپوشش به همراهی همه دلسوزان و خیران نیاز است .

وی با بیان اینکه علاوه بر معلولان، ساماندهی امور سالمندان، زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، پیشگیری از معلولیت‌ها، اعتیاد و آسیب های اجتماعی جزو برخی از عمده وظایف مهم و همیشگی بهزیستی است ادامه داد: حدود ۱۰ درصد جمعیت هر منطقه دارای معلولیت هستند.

این مسئول بیان کرد: هم‌اکنون از مجموع ۳۰ هزار معلول زیرپوشش در سطح استان، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر جسمی حرکتی، ۵ هزار و ۵۰۰ نفر شنوایی، ۴ هزار و ۷۰۰ نفر بینایی، ۵ هزار نفر ذهنی، ۳ هزار و ۷۰۰ نفر روانی مزمن و بقیه ضایعه نخاعی هستند.

ابهت همچنین در ادامه تعداد مراکز روزانه معلولان استان را ۷۵ باب ذکر کرد و یادآور شد: ۱۸ مرکز شبانه روزی به معلولان خدمات ارایه می‌کند که حدود ۸۰۰ نفر در این مراکز نگهداری می شوند و قطعا همکاری خیران برای خدمت باید ارتقا یابد.

بهزیستی یزد به ۳۰ هزار معلول خدمات رسانی می‌کند

وی با اشاره به اینکه سالمندان بعد از سن ۶۵ سالگی جزو جامعه هدف بهزیستی قرار می‌گیرند گفت: ارائه خدمات بهزیستی به سالمندان در قالب مراکز روزانه، شبانه و ویزیت در منزل توسط معاونت توان‌بخشی ارائه می‌شود و با قوت ادامه دارد.

مدیرکل بهزیستی یزد، رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانواده و ایتام و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را یکی دیگر از وظایف بهزیستی ذکر کرد و خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ زن بی‌سرپرست و قریب به ۶۰۰ نفر کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

همچنین محمد دهقان بنادکی فرماندار مهریز با قدردانی از تمامی تلاش هایی که تاکنون در راستای خدمت به جامعه هدف و اقشار مختلف توسط بهزیستی در شهرستان صورت گرفته بر همکاری مسئولان، مردم و خیران با این نهاد تاکید کرد.

در این نشست با قدردانی از رضا زارع به جای وی مرضیه ابویی به عنوان رییس بهزیستی مهریز معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha