هرمزگان به اطلس جامع گردشگری نیاز دارد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: این استان به اطلس جامعی در زمینه گردشگری نیاز دارد که همه مولفه‌های این حوزه را در برگیرد.

محمد محسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این راستا از اسناد گذشته هم استفاده می‌شود و این اطلس با محوریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: حوزه مأموریتی وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به لحاظ جغرافیای فعالیت‌ها در این اطلس مشخص می‌شود و محدوده کار و فعالیت افرادی که می‌خواهند در این سه حوزه اقدام کنند را تعیین می‌کند.

وی اضافه کرد: کارکرد اطلس جامع گردشگری هرمزگان ۱۰ ساله بوده و باید بتواند تا ۱۰ سال آینده پاسخگوی مراجعه‌کنندگان و فعالان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشد.

محسنی تصریح کرد: اطلس جامع گردشگری استان هرمزگان دارای اطلاعات کاملی شامل پیشینه تاریخی، ویژگی‌های قومی و مذهبی، آداب‌ورسوم، موسیقی، بازی‌های محلی و معرفی جاذبه‌های گردشگری، موقعیت جغرافیایی و اجتماعی شهرها، مسیرها و روستاهای هدف گردشگری و غیره خواهد شد بسیاری از فرایندهای صدور مجوزها را تسهیل می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اشاره کرد: هفته آینده نشست اولیه آن با اداره‌های متولی برگزار و اهمیت موضوع تشریح می‌شود.

لازم به ذکر است، هرمزگان از ۲ دهه پیش دارای طرحی به نام طرح جامع گردشگری بوده که به حوزه‌های مختلف از قبیل جغرافیا، اقتصاد، اجتماعی- فرهنگی، محیط زیست، زیرساخت‌ها و ساختار تشکیلات گردشگری، اهداف، راهبردها و طرح‌های کلان توسعه، منابع و ظرفیت‌های موجود گردشگری، تسهیلات و خدمات گردشگری، بررسی و ارزیابی ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی موجود، اهداف، راهبردها و برنامه‌های گردشگری، تأثیرات عمده گردشگری توجه کرده است.

آن طرح در خلال یک همکاری سه جانبه بین سازمان عمران منطقه‌ای سازمان ملل (UNDP)، سازمان جهانی جهانگردی (WTO) و سازمان ایرانگردی و جهانگردی سابق تهیه شده بود که براساس داده‌های آن، با توجه به مداخله تجارب فنی در سطح جهانی بسیاری از مسائل ساختاری برنامه‌ریزی توسعه را در صنعت گردشگری مرتفع کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha