مدیرکل راهداری: تمام جاده‌های استان کرمانشاه باز است

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به بارش برف و باران در تمام نقاط استان از ۲۴ ساعت گذشته، گفت: در حال حاضر تمام گردنه‌های استان سفیدپوش شده اما همه جاده‌ها با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های راهداری باز است و هیچ مشکلی برای تردد وجود ندارد.

«فریبرز کرمی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۴۶ تیم راهداری استان همزمان با بارش برف با تمام تجهیزات برای باز نگه داشتن جاده‌ها و خدمات‌رسانی به مسافران و رانندگان در حالت آماده باش هستند.

وی در ادامه از پاشیدن هزار تن شن و نمک در جاده ها و گردنه ها برف‌گیر استان کرمانشاه خبر داد و تاکید کرد: تمام نیروی ها و تیم های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در حالت آماده باش است و جای هیچ نگرانی نیست.

کرمی در ادامه از خریداری بیش از ۴۰ هزار تن نمک و شن و انبار آن در مناطق برفگیر استان خبر داد و گفت: همچنین تمام ماشین آلات راهداری و سیستم‌ زمستانی مانند تیغه‌های برف روب به روز رسانی شده و بر روی کامیون‌ها نیز نمک پاش‌های موقت و سیار نصب شده است.

وی افزود: ۴۳۰ دستگاه ناوگان سبک و سنگین با ۶۰۰ نیرو به صورت مستقیم و غیر مستقیم با عملیات های برف روبی درگیرند و ۴۵۰ نفر مستقیم و باقی افراد غیر مستقیم بصورت پشتیبانی؛ در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه تمام دستگاه های نمک‌پاش و برف‌روب سرویس و رفع نقص شده و شعبه های مکانیکی و سرویس کاری ماشین آلات نیز ساماندهی و بروز رسانی گردیده است، گفت: سه دستگاه نمک پاش پلاگین داخل کمپرسی و پنج دستگاه تیغه برف روب جلو کامیونی خریداری و ۲ دستگاه لودر ولوو برف روب بازسازی کامل شده است.

کرمی در ادامه اولویت خدمات‌رسانی راهداری در فصل زمستان را باز نگه داشتن راه‌های اصلی و بزرگراه ها اعلام کرد و افزود: پس از آن برف‌روبی و بازگشایی راه های روستایی است که البته با تمهیدات اندیشیده شده و با استفاده از ظرفیت موجود، راه‌های روستایی نیز همسو با راه‌های اصلی عملیات برف‌روبی انجام می شود.

کرمی در ادامه به رانندگان توصیه کرد؛ هنگام بارش‌ها مسافرت نکنند و در صورت رفتن به مسافرت؛ از تجهیزات لازم مانند زنجیر چرخ، لاستیک‌های آج دار و یخ شکن، اطلاع از سیستم‌های گرمایشی خودرو اطمینان پیدا کنند و حتما به دستورات و رهنمودهای پلیس راه دقت کنند.

وی همچنین از هموطنان خواست پیش از آغاز سفر از طریق تماس با سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها که بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است، آخرین اطلاعات را وضعیت راه‌های کشور را دریافت کنند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان در مجموع بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha