به گزارش روز جمعه ایرنا، مسعود سعادتی در جلسه ای با راهداران شهرستان میانه، با اشاره به اینکه این قطعه ۱۲ کیلومتر طول دارد، گفت: طرح محور میانه - سرچم دارای سه قطعه است که قطعه دوم نیز در حال اجراست و بیش از ۳۰ درصد پیشرفت دارد.
فرماندار ویژه میانه همچنین با اشاره به وسعت این شهرستان و تعدد و پراکندگی روستاهای آن، مشکلات گریبانگیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای میانه را برشمرد و گفت: ماشین آلات راهداری میانه قدیمی و فرسوده بوده و نیاز به نوسازی دارد.
وی ادامه داد: این موضوع علاوه بر اینکه باعث تحمیل هزینه های گزاف تعمیر برای این اداره را به همراه دارد، سبب آزار رانندگان و راهداران شده و در مواقع حساسی چون بازگشایی مسیرهای برفگیر، با خرابی های مکرر تجهیزات، شهرستان را با چالش مواجه می کند.
سعادتی همچنین با اشاره به کمبود شدید نیرو در اداره راهداری میانه گفت: حدود ۲۰ نفر از نیروهای اداره راهداری میانه بازنشسته شده اند اما هنوز حتی یک نفر جذب نشده که لازم است اداره کل راهداری استان در خصوص مشکلات پرسنلی شهرستان میانه چاره اندیشی کند.
به گزارش ایرنا وزیر فقید راه و شهرسازی هم خرداد ماه امسال در مراسم کلنگ زنی قطعه دوم باند دوم میانه - سرچم با تاکید بر اینکه اتمام پروژهها مهمتر از آغاز آنهاست، خاطرنشان کرد: از آغاز عملیات اجرایی برخی طرحها بیش از ۲۰ سال میگذرد و امیدواریم قطعه یک هرچه سریع تر تکمیل شود.
رستم قاسمی ابراز امیدواری کرد قطعه ۲ و ۳ نیز با توجه به اینکه از لحاظ پیمانکاری تعیین تکلیف شده و اعتبارات و منابع مالی آن نیز تا حد زیادی تامین شده است، در زمان تعیین شده در قرارداد به اتمام برسد.
محور میانه - سرچم به طول ۵۲ کیلومتر و به عنوان یکی از محورهای ارتباطی ۲ استان آذربایجان شرقی و زنجان از ترافیک بالایی برخوردار است و از جاده های حادثه خیز کشور به شمار می آید.
در سفر خرداد ماه رئیس جمهور به آذربایجان شرقی بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال به طرحهای حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اختصاص یافت.
نظر شما