دستیار رییس جمهور: استفاده از توان مردم، گشایشگر مشکلات کشور است

ایرنا - یزد- دستیار رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: با توجه به کمبودهایی که دولت در همه دوره‌ها با آن مواجه بوده‌ و فقدان امکانات کافی در دستگاههای اجرایی، راه گشایش بسیاری از مشکلات، رجوع به مردم و استفاده از توان آنان برای گذر از مشکلات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،سید احمد عبودتیان، روز پنجشنبه در نشست ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و شورای اداری استان یزد، افزود: دولت سیزدهم که عنوان دولت مردمی را برای خود برگزیده است، رویکردی جدی به استفاده از توان ظرفیت مردم برای مدیریت امور کشور را دارد و این عنوان صرفا یک موضوع تشریفاتی نیست و انتظار این است که در همه استانها نیز این روند از سوی مدیران پیگیری شود.

وی ادامه داد: یکی از مزیت های مردمی سازی امور، رجوع به مردم و ابتکارات آنان است، زیرا امکاناتی بسیاری در کشور وجود دارد اما با برخی ضوابط پیچیده و زمان بر اداری و شخصی سازی شده ، ظرفیت ها از دسترس مردم خارج شده است و لذا با مشکلات مواجه شده ایم .

دستیار رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت از مدیران استانی خواست تا به جوانان میدان داده و به آنان اعتماد کنند و یادآور شد: این انقلاب با حضور جوانان و بویژه در زمان جنگ به پیروزی رسید و توان مردم با پیشرانی جوانان در همه زمینه ها کارساز است و در این زمینه از مانع تراشی جلوگیری شود.

عبودتیان در خصوص شعار امسال که رویکرد توجه به امور دانش بنیان را دارد، افزود: استان یزد بسیار خوب در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه فناوری های دانش بنیان گام برداشته و اقدامات بسیار خوبی در این استان انجام شده است که به استاندار یزد برای پیشبرد این امور تبریک می گویم .

وی در خصوص امر مردمی سازی گفت: هر کشوری برای حکمرانی خود الگویی دارد و انقلاب ما نیز با حضور مردم به پیروزی رسید و مردم در رفراندوم به جمهوری اسلامی رای دادند بنا براین در رفع مشکلات جامعه نیز مردم می توانند در کنار دولت به رفع مشکلات کمک کنند.

عبودتیان اظهار داشت: تدین، تفکر و تعقل سه اصل مهم در فعالیت های نوآورانه است و جوانان ما همواره نشان داده اند، در هرجا که وارد عمل شده اند، کاستی ها با حضور آنان رفع شده است .

دستیار رییس جمهوری: استفاده از توان مردم، گشایشگر مشکلات کشور است

رییس پارک علم و فناوری استان یزد نیز در این جلسه گفت: فناوری متعددی در استان یزد مورد حمایت قرار گرفته است و هم اکنون پنج پردیس ، در کنار کارخانه نوآوری درخشان با هدف حمایت و توسعه شتاب دهنده های بخش خصوص و مراکز متعدد فناوری در استان ایجاد شده است.

سیدحبیب الله میرغفوری افزود: یکی از محورهای توسعه استان یزد، فعالیت های دانشگاهی است و در این زمینه بیش از هشتاد هزار دانشجو در استان یزد مشغول به تحصیل هستند و همه دانشگاهها مراکز نوآوری و پردیس نوآوری دارند و دانشجویانی که مایل هستند در حوزه فناوری فعالیت کنند در این مراکز حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم تفاهم نامه ای با دستگاه ها و پارک فناوری امضا کرده و مراکز فناوری و نوآوری دستگاهی و بخش خصوصی ایجاد خواهد شد و از دستگاه های مستعد درخواست داریم این مراکز را ایجاد کنند.

رییس پارک علم و فناوری استان یزد گفت: هم اکنون ۱۳۶ شرکت دانش بنیان و مراکز متعدد مهارت افزایی در استان فعالیت دارند و استان یزد در زمینه استفاده از صندوق پژوهش و نوآوری رتبه اول کشور در پرداخت تسهیلات و جذب منابع را دارد و ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در استان یزد به عنوان یکی از پنج منطقه ویژه کشور، مصوب شده است .

میرغفوری افزود: راهبرد استان یزد تبدیل شدن به الگوی اقتصاد دانش بنیان و قطب بهره وری است و تلاش داریم تا در راستای تحقق این راهبرد گام برداریم که در این راستا برنامه های تحولی استان یزد تدوین شده و یکی از حوزه های آن بخش دانش بنیان است که ۲۸ پروژه در این زمینه تعریف شده و جلسات آن به صورت مرتب برای عملیاتی شدن این برنامه ها برگزار می شود.

در این نشست ، گزارش از سامانه نظارت مردمی استان یزد ارائه شد و محمدعلی شاه حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه توسعه دانش بنیان استان ارائه کردو از شرکت های فناور برتر و مدیران برتر دستگاهای اجرایی استان در نمایشگاه هفته پژوهش تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha