فعالان بخش خصوصی مشهد و تاجیکستان همکاری‌های خود را گسترش می‌دهند + فیلم

مشهد- ایرنا- کارگزار اتاق مشترک ایران و تاجیکستان گفت: طبق تفاهم نامه امضا شده بین اتاق های بازرگانی مشهد و ولایت "صغد" کشور تاجیکستان، این دو منطقه همکاری‌های خود را در بخش‌های مختلف اقتصادی گسترش می‌‎دهند.

افسانه ضیایی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهم نامه در نشست مشترک کارآفرینان ایران و تاجیکستان و فرصتهای سرمایه گذاری و تجارت در اتاق بازرگانی مشهد، بین فعالان بخش خصوصی این اتاق و اتاق بازرگانی "صغد" امضا شد که پیرامون تعاملات دو منطقه در حوزه اعزام و پذیرش هیاتهای تجاری، برپایی نمایشگاه های مشترک کالایی، صدور روادید، برگزاری نشستهای تجاری، کمک به کسب و کارهای کوچک و انجام سرمایه گذاریهای مشترک انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: سفر هیات تجاری تاجیکستان به ایران در راستای عمل به تفاهم نامه ای که بین اتاق های بازرگانی دو کشور در سال جاری منعقد شد، پنجشنبه هفته گذشته از طریق فرودگاه مشهد به ایران وارد شدند، از آنجا به اصفهان رفتند و در نمایشگاه بین المللی این شهر حضور یافتند، سپس بازدیدهایی از واحدهای صنعتی و نشستهایی با فعالان اقتصادی آن شهر داشتند.

وی بیان کرد: این هیات در ادامه سفر خود وارد شهرکرد شدند تا در همایشی که در اتاق بازرگانی آن شهر برگزار می شود، شرکت کرده و نشستها و با فعالان اقتصادی و بنگاه داران آن شهر به صورت رو در رو گفت و گو کنند، این هیات سفری نیز به نیشابور داشتند و ضمن بازدید از چند واحد صنعتی با فعالان آن منطقه نیز دیدار و گفتگو کردند.

کارگزار اتاق مشترک کارآفرینان ایران و تاجیکستان گفت: اعضای هیات تجاری تاجیکستان با حضور در مشهد مقدس در نشست مشترک کار آفرینان ایران و تاجکستان در اتاق بازرگانی این کلانشهر شرکت کردند و پس از آن با فعالان اقتصادی این شهر دیدار و گفتگو داشتند.

ضیایی اظهار داشت: طبق برنامه ریزیهای انجام گرفته با اتاق بازرگانی تاجیکستان و اتاق مشترک ایران و تاجیکستان در نظر است طی ۲ ماه آینده نیز هیات ایرانی متشکل از فعالان و بنگاه داران اقتصادی ایرانی به تاجیکستان اعزام شود.

به گزارش ایرنا، هیات تجاری کشور تاجکستان امروز ظهر مشهد را به مقصد دوشنبه پایتخت تاجکستان ترک کنند.

تاجیکستان کشوری کوهستانی و محصور در خشکی است که با حدود هشت میلیون نفر جمعیت و ۱۴۳ هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع مساحت در آسیای مرکزی قرار دارد. این کشور با افغانستان از جنوب، ازبکستان از غرب، قرقیزستان از شمال و چین از شرق مرز مشترک دارد.

شیرینی، رنگ، انواع پسته، سیمان، اکسیدآلومینیم، دارو، تخم پرندگان، بیسکویت و همچنین خدمات فنی و مهندسی از مهمترین اقلام صادراتی جمهوری اسلامی ایران به کشور تاجیکستان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha