معاون سازمان راهداری: به دنبال حل مشکلات رانندگان هستیم

شیراز- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:  بخش حمل و نقل روی پای خود ایستاده و مدیریت، نگهداری و تعمیر آن با بخش خصوصی است اما چالش‌ها و دغدغه هایی نیز در این بین وجود دارد که استراتژی این سازمان نیز بودن در کنار رانندگان و حل مشکلات آنها است.

به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، محمد تیموری، در آیین تجلیل از فعالان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به مطالبات رانندگان حوزه حمل و نقل کالا و مسافر کشور بیان کرد: در زمینه سوخت، بیمه تکمیلی و امور رفاهی رانندگان مطالباتی وجود دارد که به حق هم است و در این راستا باید با تشکیل کمیته هماهنگی صنوف مختلف حمل و نقل کالا و مسافر در بخش کارفرمایی و کارگری در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به این موارد رسیدگی شود.

اعتبارمان ۳۰ هزار میلیارد تومان است؛ اعتبار مورد نیاز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخصیص سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راههای کشور گفت: این در حالی است که با توجه به گستردگی راه‌های کشور، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری مطلوب از آنها نیاز است.
تیموری گفت:‌ برای نگهداری حدود ۲۲۱ هزار کیلومتر راه، ۳۶۴ هزار پل، پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر روشنایی و ۱۴ هزار دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در مطلوب ترین حالت سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان و در نامطلوب‌ترین شرایط ۶۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: با وجود اینکه از ابتدای امسال تاکنون در فارس و لارستان حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طرح استانی اجرا کرده‌ایم و ۹۰۰ میلیارد تومان تخصیص گرفته‌ایم اما تاکنون فقط ۳۹ میلیارد تومان تخصیص نقدی به این استان داده شده است که نیمی از آن صرف پرداخت حقوق می‌شود.
او اظهار داشت: با این میزان بودجه نمی‌توان هم پرداخت به موقع حقوق را داشت و هم به ایمن سازی، نگهداری و رفع نقاط حادثه خیز پرداخت و باید بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تامین منابع پایدار را عمده ترین رویکرد این سازمان دانست و گفت: این نیاز در دنیا از محل عوارض سوخت، عوارض جاده و عوارض خودرو تامین می شود و اگر ما نیز این رویکرد را نداشته باشیم منابع پایداری از این سه محل نخواهیم داشت.
تیموری، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان متولی حاکمیتی بخش حمل و نقل جاده عهده دار جابجایی افزون بر ۹۰ درصد کالا و مسافر کشور است؛ در همین راستا سال گذشته ۳۸ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام (ره) و بنادر جنوبی به نقاط مختلف کشور جا به جا شده که این میزان امسال تاکنون به ۱۴ میلیون تن رسیده است.
او عنوان کرد: جا به جایی سالانه ۱۹۵ میلیون مسافر و ۱۱ میلیون تن ترانزیت کالا توسط هشت هزار و ۵۰۰ شرکت و ۷۰۰ هزار راننده حرفه ای دارای کارت هوشمند در کشور بیانگر اهمیت حمل و نقل جاده‌ای در اقتصاد کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha