فرماندار بویراحمد: تدوین طرح ها در دور دوم سفر رییس جمهور با افق چند ساله باشد

یاسوج- ایرنا- فرماندار بویراحمد گفت: به منظور توسعه پایدار منطقه ارائه طرح ها توسط دستگاه های اجرایی در دور دوم سفر رییس جمهور باید برمبنای افق و دوراندیشی ۲۰ ساله باشد و جمعیت جدید و مهاجرت ها، ظرفیت‌های مختلف و پیشرفت شهرستان در همه ابعاد دیده شود.

شهرام مهدوی مطلق چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در دور اول سفر رییس جمهور شرکت آب و فاضلاب و شرکت گاز پروژه‌های خوبی در سطح شهرستان بویراحمد داشتند که اعتبارات تخصیصی به طرح شان به طور کامل جذب شده است.

وی افزود: اصلاح شبکه آب شهر یاسوج پروژه‌ بزرگی بود که در مدت محدودی انجام شد و جای قدردانی از مجریان و متولیان امر دارد.

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: ادارات در مدت ۲ هفته آینده باید همه پروژه‌های پیشنهادی خود را برای سفر دور دوم رییس جمهور به صورت طرح (توجیه پذیر و اقتصادی) ارائه دهند.

مهدوی مطلق ابراز داشت: از فرصت های جدیدی که به واسطه برخی پروژه ها همچون پاتاوه به دهدشت پیش می آید باید بهره لازم را در حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی برد.

وی بر تکمیل زنجیره ارزش در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش صنعت تاکید کرد و افزود: این مهم در توسعه متوازن شهرستان نقش موثری خواهد داشت.

فرماندار بویراحمد ادامه داد: تعاونی‌ های مسکن در شهر یاسوج و حومه مشکل اساسی شهرستان در توسعه شهر است و معضلاتی را به بار آورده‌اند و بن بست‌های در سررودهای یاسوج به دلیل عدم نظارت بر عملکرد تعاونی‌های مسکن ایجاد شده است.

مهدوی مطلق بیان کرد: در حوزه شهرداری و شهرسازی مسائل و موانع توسعه پل‌های سوم و چهارم بشار باید به منظور پیگیری کتباً توسط متولی مربوطه اعلام و بحث ساماندهی رودخانه بشار یاسوج در دور دوم سفر رییس جمهور باید ارائه شود.

فرماندار بویراحمد گفت: در حوزه ورزش پروژه‌های کلان تری تعریف شوند برای نمونه پیست اسکی کاکان نیاز به توسعه و کار دارد و در سفر مطرح شود.

مهدوی مطلق افزود: در حوزه ادارات، ۴۵ درصد صنعت در بویراحمد است اما نمایندگی سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهرستان ندارد.

فرماندار بویراحمد عنوان کرد: ۵۰ درصد پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی مربوط به این شهرستان است که باز هم اداره راه و شهرسازی تعریف نشده است .

وی اضافه کرد: همچنین شهرستان بویراحمد، فاقد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که اخیرا استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای برنامه‌ریزی در این رابطه دستورات لازم را داده‌ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha