۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 84976843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مخاطبان مغربی: فرانسه در تشدید تنش میان مغرب و الجزایر نقش دارد

تهران - ایرنا - نزدیک به ۹۰ درصد از مخاطبان یک پایگاه خبری با شرکت در یک نظرسنجی تایید کردند که فرانسه در تشدید تنش میان مغرب و الجزایر سهیم است.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری "هسپرس" مغرب در یک نظرسنجی که تا زمان مخابره این خبر ۷۴۶۶ نفر در آن شرکت کرده اند از مخاطبان پرسیده است آیا به نظر شما فرانسه در تشدید تنش میان دو کشور همسایه در شمال آفریقا سهیم است یا خیر؟

بر اساس جدول منتشر شده در این پایگاه، مخاطبان با اکثریت قاطع ۸۹/۸۹ درصد، گزاره تلاش پاریس برای افزایش تنش میان رباط و الجزیره را تایید کرده اند.

مخاطبان مغربی: فرانسه در تشدید تنش میان مغرب و الجزایر نقش دارد

در همین حال ۱۰/۱۱ درصد و از مخاطبان این پایگاه خبری نیز چنین مداخله ای را منتفی دانسته اند.

موضوع روابط کشورهای شمال آفریقا که پیشتر به طور کامل یا جزیی تحت استعمار فرانسه بوده اند، با فرانسه معاصر و همچنین نقش فرانسه در روابط دو و چند جانبه این کشورها با یکدیگر و مداخلات مستقیم و غیرمستقیم پاریس در امور داخلی این کشورها همواره از چالش های مهم در این منطقه و مورد بحث و واکنش ناظران و صاحبنظران بوده است.

مهمترین اختلاف میان الجزایر و مغرب بر سر سرنوشت منطقه صحرای غربی است که اولی با حمایت سیاسی از جبهه پولیساریو، این منطقه را دارای حق تعیین سرنوشت و برگزاری همه پرسی برای استقلال یا پیوستن به مغرب می داند و دومی آن را بخشی تفکیک ناپذیر از خاک خود تلقی می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha