روزانه هشت بیمار سرطانی در خراسان‌شمالی شناسایی می شوند

بجنورد- ایرنا- رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت خراسان‌شمالی گفت: روزانه به طور میانگین هشت بیمار سرطانی در استان شناسایی و برای کمک در بانک اطلاتی این انجمن خیریه ثبت می شوند.

سیدحمید حریری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزایش آمار ابتلا به سرطان در استان نگران کننده است و شایع ترین نوع این بیماری نیز سرطان دستگاه گوارش است.

وی افزود: اینک چهار هزار و ۲۰۰ بیمار سرطان زیر پوشش این انجمن هستند که حدود ۲ هزار نفر از این بیماران را زنان تشکیل می دهند.

رییس انجمن سرطان عطوفت خراسان‌شمالی ادامه داد: از این تعداد هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ بیمار سرطانی نیز در حال شیمی درمانی هستند.

حریری با بیان اینکه خیران ماهانه بین ۵۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای درمان بیماران سرطانی کمک می کنند، گفت: ماه گذشته حدود ۷۲۰ میلیون تومان برای داروی بیماران سرطانی زیرپوشش این انجمن خیریه هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مبتلایان به سرطان در استان زیرخط فقر هستند، خاطرنشان کرد: جذب کمک های مردمی برای کاهش دردهای بیماران سرطانی از اهداف اصلی این نهاد خیریه است به گونه ای که هیچ بیمار مبتلا به سرطان به علت فقر از درمان باز نماند.

خراسان شمالی روی کمربند سرطان قرار دارد که از شمال ایران و از استان هایی همچون گلستان آغاز شده و تا شمال چین ادامه دارد و به همین دلیل آمار برخی از سرطان ها از جمله سرطان دستگاه گوارش در آن از میانگین کشور بیشتر است و روند افزایشی دارد.

این استان حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha