افزایش ارزهای قابل معامله در بورس مسکو

تهران - ایرنا - یوی دنیسوف رئیس هیئت مدیره بورس مسکو روز سه شنبه گفت که این نهاد مالی قصد دارد در سال ۲۰۲۳ امکان معامله با درهم امارات، منات جمهوری آذربایجان و پوند مصر را فراهم کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس؛ وی افزود: ما در سال جاری معاملات با پنج ارز شامل درم ارمنستان، راند آفریقای جنوبی، سام ازبکستان، سوم قرقیزستان و سومونی تاجیکستان را امکان پذیر کردیم و در سال آینده در ادامه این روند، درهم امارات متحده عربی، منات جمهوری آذربایجان و پوند (جنیه) مصر را خواهیم افزود که همگی پول های رایج شریکان بازرگانی خارجی عمده روسیه هستند.

به گفته وی؛ روی آوری به سوی استفاده از پول های ملی و رایج کشورها به جای دلار و یورو، به گرایش عمده بازار معاملات ارزی مسکو تبدیل شده است.

بورس مسکو، سهم مبادلات با پول های ملی کشورهای دوست روسیه را ۳۴ درصد کل حجم مبادلات نوامبر ارزیابی کرد، در حالی که این میزان در آغاز سال جاری کمتر از ۰.۵ درصد بوده است.

در همین دوره حجم مبادلات و معاملات با یوان چین ۴۱ برابر، لیره ترکیه ۱۷ برابر، روبل بلاروس ۱۱۰ برابر و تنگه قرقیزستان ۱۳ برابر افزایش و سهم دلار آمریکا نصف شده و سهم یورو اندکی بالا رفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha