۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۶:۳۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 84975166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین نظارت بر امنیت زیستی جهانی را افزایش می‌دهد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور نظارت بر امنیت زیستی جهانی را افزایش می‌دهد و کمک بیشتری به توسعه مشترک و امنیت بین‌المللی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای سی.جی.تی.ان، مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین دوشنبه گفت: در «نهمین کنفرانس بازنگری کنوانسیون منع سلاح‌ها بیولوژیک» که ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) در ژنو پایان یافت، بررسی جامعی درباره امنیت زیستی جهان و اجرای این کنوانسیون انجام شد.

وی افزود: در این کنوانسیون سند نهایی تصویب شد. این سند تاثیر کنوانسیون را افزایش داد، پایبندی کامل به کنوانسیون منع بیولوژیک را از راه‌هایی مانند اقدامات الزام‌آور حقوقی ارتقا داد و یک گروه کاری تشکیل داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: این کنفرانس و نتایج آن موید پیشرفتی مهم در نظارت بر امنیت زیستی جهانی است که در راستای منافع مشترک جامعه بین‌المللی قرار دارد.

مائو نینگ گفت که چین در این کنفرانس برای تصویب سند نهایی تلاش زیاد و مشارکت عمیقی داشت و پیشنهاد کرد تا سازوکاری برای راستی‌آزمایی اجرای کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیک ایجاد شود. چین همچین بر استفاده صلح‌آمیز از فناوری بیولوژیک تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha