همگرایی دولت و مجلس، پویایی اقتصاد دریامحور هرمزگان را به دنبال دارد

بندرعباس - ایرنا - نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود همگرایی بین دولت و مجلس، گفت: برای پیشبرد فعالیت‌های بندری، پویایی اقتصاد دریامحور و بهره‌گیری بهتر از ظرفیت‌های دریایی، از تمامی ظرفیت‌های قانون‌گذاری و نظارتی در مجلس استفاده خواهیم کرد.

منصور آرامی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا پیرامون بازدید مجمع نمایندگان از بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان اظهار کرد: این بازدیدها درواقع در راستای جلسات متعددی که مجمع نمایندگان به طور معمول در طول هفته‌ در حوزه انتخابیه خود با مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان دارند، انجام شده است.

وی با اشاره به وجود طرح‌های مهم دریایی و بندری‌ در استان به ویژه فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی، ادامه داد: در راستای ارتقای ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بندری منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طرح‌های اقتصادی و تجاری بزرگ در حال انجام است.

رییس فراکسیون اقتصاد و توسعه دریامحور مجلس شورای اسلامی گفت: بندر شهیدرجایی به عنوان کانون تجارت کانتینری ایران محسوب می‌شود و برای اینکه بتوانیم هم در حوزه حجم صادرات و همچنین در بخش کانتینری شرایط مناسبی را در استان فراهم کنیم، باید فاز چهارم این بندر با توجه به گزارش‌ها و تاکیدهای مدیرعامل سازمان بنادر و مدیر بندر شهید رجایی زودتر شروع شود.

رونق اقتصاد دریامحور با تکمیل طرح ۲هزار و ۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

همگرایی دولت و مجلس، پویایی اقتصاد دریامحور هرمزگان را به دنبال دارد

به گفته آرامی، ارتقای بندر شهید رجایی که حجم بالایی از صادرات و واردات را دارد در دستور کار سازمان بنادر و دریانودری است و در نخستین گام، ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار به اراضی پسکرانه این بندر الحاق شده که با تکمیل و الحاق این طرح به بندر شهید رجایی آینده اقتصاد دریامحور در استان هرمزگان شرایط مطلوب‌تری خواهد داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان یادآور شد: طرح ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری اراضی بندر شهید رجایی یک طرح ملی است که به تنهایی ظرفیت بندر شهید رجایی را به ۲ برابر افزایش می‌دهد و می‌تواند به ارزآوری و افزایش اشتغال تخصصی منجر شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: در راستای موفقیت‌های سازمان بنادر و به منظور افزایش ظرفیت‌های بندری و دریایی بندر شهید رجایی هرجا نیاز به پیگیری از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دنبال کردن موضوعات درون استانی باشد نمایندگان استان با جدیت کارها را پیگیری می‌کنند تا سرعت کار بیشتر شود ضمن اینکه برای پیشبرد فعالیت‌های بندری، پویایی اقتصاد دریامحور و بهره‌گیری بهتر از ظرفیت‌های دریایی، مجلس این آمادگی را دارد از تمامی ظرفیت‌های قانون‌گذاری و نظارتی خود استفاده کند.

لزوم تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر هرمزگان

آرامی همچنین با تاکید بر تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر استان هرمزگان تصریح کرد: با نگاه بلندی که سازمان بنادر و دریانوردی به بنادر کوچک، تجاری و گردشگری و بنادر چندمنظوره در استان هرمزگان دارد، مشارکت بخش خصوصی در تقویت این نگاه می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

وی در این رابطه به مشارکت بخش خصوصی در آغاز «عملیات اجرایی تکمیل موج‌شکن فاز نخست بندر نخل ناخدا» اشاره کرد و افزود: بندر نخل ناخدا که یک دهه پیش قرار بود با رویکرد ایجاد یک بندر گردشگری در شرق بندرعباس ایجاد شود اما امروز با نگاه ویژه مدیران سازمان بنادر در دولت سیزدهم زیرساخت‌های آن آغاز شده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی گفت: در این کنار طرح بندر نخل ناخدا یک طرح مانند همین نمونه در بندر شهید حقانی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد که امیدواریم با احداث چنین طرح‌های گردشگری و چندمنظوره سهم اشتغال و سرمایه‌گذاری ساحل‌نشینان و جامعه محلی هرمزگان نیز روز به روز افزایش یابد.

همگرایی دولت و مجلس، پویایی اقتصاد دریامحور هرمزگان را به دنبال دارد

همگرایی مجلس و دولت در تسهیل شرایط اقتصادی مردم

آرامی بیان کرد: تمرکز نمایندگان مجلس در حوزه اقتصادی بیشتر است؛ در بخش معافیت مالیاتی، مسکن با توجه به تغییرات جدید در وزارت راه و شهرسازی و صدور مجوزهای کسب و کار هم قوانین تصویب شده و هم نظارت می‌کنیم که از این ظرفیت‌های قانونی در راستای توسعه معیشت و کسب و کار مردم استفاده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه شرکت‌های دانش بنیان قانون جدید کمک خواهد کرد که شرکت‌های دانش بنیان سرعت بیشتری بگیرند اما در مجموع در بحث شرایط مردم به لحاظ اقتصادی و معیشتی بین دولت و مجلس همگرایی لازم وجود دارد که راحت‌تر بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی به نفع مردم استفاده کنیم.

عصر دیروز دوشنبه «منصور آرامی، احمد مرادی، محمد آشوری و حسین رییسی» نمایندگان مردم استان هرمزگان ضمن بازدید و گفت‌وگو با مدیران گمرک، شرکت توزیع برق با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی نیز از نزدیک روند عملیات بندری و طرح‌های درحال ساخت را بررسی کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha