۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۲۲:۱۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84975088
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لاوروف: تلاش غرب برای انزوای روسیه شکست خورد

۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۲۲:۱۵
کد خبر: 84975088
لاوروف: تلاش غرب برای انزوای روسیه شکست خورد

تهران- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه با انتقاد از تعامل کشورهای غربی و در مقدمه آن آمریکا با مسکو گفت: تلاش‌های غرب برای انزوای مسکو موفقیت آمیز نبوده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه، لاوروف به خبرنگاران گفت آنچه که اکنون در جریان است، نتیجه رویکرد غرب برای انزوای روسیه است و تلاش برای این که مسکو مستقل عمل نکند.

وزیر امورخارجه روسیه بار دیگر با تکرار سخنان مقامات روسی گفت که عملیات ویژه نظامی یک مسأله ضروری بود تا طرح تبدیل اوکراین به کشوری معاند و مخالف با روسیه خنثی شود.

وی اظهار کرد: استنباط اصلی که می توان داشت، این است که این مسأله نتیجه رویکرد غرب در طول سالهای طولانی است که می خواست، اوکراین به یک کشور معاند و مخالف روسیه تبدیل شود.

لاوروف افزود: هدف اصلی این بوده که به روسیه اجازه ندهند در عرصه های بین المللی به عنوان یک بازیگر مستقل و قوی که تأثیر روز افزونی دارد، نقش ایفا کند.

وزیر امورخارجه روسیه اظهار کرد: روشی که همکاران غربی ما در تیم آمریکا به صورت دیوانه وار دنبال می کنند، عملیات ویژه نظامی ما را تأیید می کند و این استنباط ما را به اثبات می رساند که این عملیات نظامی بسیار ضروری بوده تا طرح تبدیل اوکراین به عنوان یک تهدید دائمی برای روسیه خنثی شود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه ۱۴۰۰) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha