۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84974681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عشایر سوریه: حضور آمریکا غیرقانونی است/ ارتش سوریه تضمین کننده صلح و ثبات است

تهران – ایرنا – عشایر سوریه با مشارکت شیوخ و شخصیت های برجسته محلی برای اعلام مخالفت با حضور نامشروع اشغالگران آمریکایی و تجاوزگری مستمر ترکیه علیه شهرک ها و روستاهای سوریه، در روستای «خویلد» در شرق شهر «حسکه» گردهم آمدند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «شیخ حامد السایر» از عشیره «البومانع» در گفت وگو با خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گفت که فرزندان عشایر و قبایل حسکه در کنار ارتش سوریه قرار دارند و به حمایت های خود از آن ادامه می دهند زیرا ارتش تضمین کننده امنیت و صلح و ثبات در سوریه است.

وی افزود: ما امروز گردهم آمدیم تا بار دیگر بر مخالفت کامل خود با حضور نامشروع و غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در سرزمین سوریه تاکید کرده و تجاوز مکرر نیروهای ترکیه علیه سوریه را محکوم کنیم.

عشایر سوریه: حضور آمریکا غیرقانونی است/ ارتش سوریه تضمین کننده صلح و ثبات است

از سوی دیگر «حسن المسلط» شیخ قبیله «الجبور» گفت: فرزندان عشایر نسبت به میهن خود وفادار خواهند ماند و با هرگونه اشغالگری که درصدد غارت ثروت های سوریه است مخالف هستند. آمریکا تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه را نقض و ثروت های این کشور را به تاراج می برد.

المسلط همچنین اقدامات تجاوزکارانه ترکیه و تجاوزهای صورت گرفته علیه نوار مرزی حد فاصل میان سوریه و ترکیه را محکوم کرد.

عشایر سوریه: حضور آمریکا غیرقانونی است/ ارتش سوریه تضمین کننده صلح و ثبات است

«شیخ نواف الدهام» شیخ قبیله «الشرابین» هم گفت: گردهمایی امروز عشایر در بردارنده پیام برای همه کسانی است که به موضع قبایل سوریه شک و تردید دارند. همه افراد تشکیل دهنده عشایر وفادار و حامی واقعی ارتش سوریه در برابر اشغالگران آمریکایی و ترکیه و تمام گروه های تروریستی هستند که هدف آنها برهم زدن ثبات منطقه است.

عشایر سوریه: حضور آمریکا غیرقانونی است/ ارتش سوریه تضمین کننده صلح و ثبات است

از سوی دیگر «خالد العطیه» شیخ عشیره «الحسون» تاکید کرد: بار دیگر از ارتش سوریه اعلام حمایت می کنیم که در راه مقاومت این کشور و حفظ آن در برابر یورش امپریالیسم، جانفشانی های زیادی کرد؛ امپریالیستی که می خواست نقش منطقه ای و عربی سوریه را تضعیف کند.

وی ادامه داد: این گردهمایی همچنین در بردارنده پیامی برای تمام جهان است که اهالی استان حسکه ابزاری در اختیار اشغالگران آمریکایی نیستند که همه روزه ثروت های ما را چپاول می کند و با اعمال محاصره ظالمانه سعی دارند تا بر مواضع ملی ملت ما تاثیر گذارند که حول محور ارتش و رهبر و دولت سوریه گردهم آمده است.

در این اجتماع «لؤوی صبوح» استاندار حسکه نیز حضور داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha