۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۸
کد خبر: 84974675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صندوق تضمین اصل سرمایه کیان چیست و چه مزایایی دارد؟

آیا بازاری وجود دارد که بدون ضرر کردن بشود در آن سود کرد؟ این سوال ممکن است در ذهن شما نیز وجود داشته باشد. در جواب باید گفت، بله! به تازگی گروه مالی کیان، اقدام به راه‌اندازی صندوقی کرده است که به سرمایه‌گذاران این قابلیت را می‌دهد که بدون ضرر کردن سود کنند.

ویژگی تضمین اصل سرمایه موجب می‌شود سرمایه‌گذاران بتوانند با خیالی راحت در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند و از مزایای رشد آن بهره‌مند شوند، بدون آن که نگران ضرر مالی باشند. در ادامه بیشتر به بررسی صندوق تضمین اصل سرمایه می‌پردازیم و به مزایای آن اشاره می‌نماییم.

صندوق تضمین اصل سرمایه چیست؟

صندوق تضمین اصل سرمایه کیان، صندوقی است که اگر بازار وضعیت مناسبی داشته باشد سرمایه‌گذار می‌تواند بر حسب سرمایه اولیه خود از رشد بازار کسب سود کند. همچنین اگر بازار بنا به هر دلیلی وضعیت مناسبی نداشته باشد و روندی نزولی طی کند، اصل آورده سرمایه‌گذار حفظ خواهد شد. این موضوع به آن معنی است که تحت هر شرایطی سرمایه اولیه، سرمایه‌گذار حفظ خواهد شد و ضرری متوجه آن نخواهد بود.

صندوق تضمین اصل سرمایه کیان چیست و چه مزایایی دارد؟

این صندوق به درد چه کسانی می‌خورد؟

صندوق تضمین اصل سرمایه کیان مناسب سرمایه گذارانی است که می‌خواهند از بازار سهام کسب سود کنند و آشنایی زیادی هم با این بازار ندارند. به علاوه، این دسته از سرمایه گذاران می‌خواهند اصل سرمایه‌شان نیز حفظ شود و اتفاق چند سال پیش که منجر به زیان عده زیادی از افراد شد برای آنان رخ ندهد. هدف از ایجاد صندوق اصل تضمین سرمایه کیان همین بوده است که با سرمایه گذاری در این صندوق از مزایای رشد بازار بهره‌مند شوید اما اگر بازار بورس روند کاهشی داشت اصل سرمایه‌تان محفوظ بماند. در واقع این کار ریسک افت سرمایه گذاری در بورس را از بین می‌برد.

آشنایی بیشتر با صندوق تضمین اصل سرمایه کیان

صندوق تضمین اصل سرمایه کیان یک صندوق سرمایه‌گذاری مختلط با تضمین اصل سرمایه آورده سرمایه‌گذاران است. در واقع در این صندوق دارایی سرمایه گذارانی که اقدام به خرید صندوق تضمین اصل سرمایه کیان می‌کنند توسط رکن ضامن که همان شرکت سبدگردان است، به نوعی ضمانت می‌شود.

ویژگی‌های صندوق اصل تضمین سرمایه کیان

این صندوق از نوع مختلط و مبتنی بر صدور و ابطال است و برای سرمایه گذاری در آن باید به اپلیکیشن کیان دیجیتال مراجعه کرد. برای سرمایه گذاری در این صندوق نیازی به تخصص و دانش اقتصادی نیست و به آسانی می‌توان در این صندوق سرمایه‌گذاری کرد. از دیگر ویژگی‌های بارزی که صندوق تضمین اصل سرمایه کیان دارد، کسب سود بدون مالیات است.

پورتفوی صندوق تضمین اصل سرمایه کیان

پرتفوی صندوق تضمین به‌گونه‌ای است که حداقل ۳۰ درصد و حداکثر ۷۰ درصد آن سهام و حداقل ۳۰ درصد و حداکثر ۷۰ درصد آن اوراق با درآمد ثابت است. مدیر صندوق بر اساس شرایط بازار و با توجه به این محدودیت‌ها، ترکیب دارایی مناسب را برای صندوق انتخاب می‌کند. یعنی اگر شرایط بازار سهام خوب نباشد، تا ۷۰ درصد از دارایی صندوق می‌تواند در گزینه‌های درآمد ثابت سرمایه گذاری شود و اگر شرایط بازار سهام خوب باشد، تا ۷۰ درصد از دارایی صندوق می‌تواند صرف سرمایه گذاری در سهام مناسب شود.

صندوق تضمین اصل سرمایه کیان چیست و چه مزایایی دارد؟

چگونگی تضمین اصل سرمایه و کارمزد

شرکت سبد گردان کیان به عنوان رکن ضامن تضمین اصل سرمایه، از سرمایه‌گذاران کارمزدی دریافت خواهد کرد. البته این نکته را باید مورد توجه قرار داد که اگر سود شما از سرمایه گذاری در صندوق تضمین اصل سرمایه کیان کمتر از ۲۰ درصد باشد، هیچ کارمزدی به آن تعلق نخواهد گرفت. اما اگر بیش از ۲۰ درصد سود کنید، از سود شما کارمزد گرفته خواهد شد.

مدت زمان نگه‌داری صندوق چقدر است؟

برای اینکه سرمایه‌گذار بتواند از ویژگی تضمین اصل سرمایه بهره‌مند شود، باید سرمایه خود را در صندوق تضمین اصل سرمایه به مدت ۳۶۵ روز نگه دارد. در غیر این صورت اگر در زمانی قبل‌تر از این مدت اقدام به ابطال صندوق خود نماید بر حسب قیمت روز صندوق با آن تسویه خواهد شد.

آیا این صندوق سودآوری را تضمین می‌کند؟

نه تنها صندوق تضمین اصل سرمایه کیان بلکه تمام صندوق‌های دیگری که چنین شرایطی دارند هرگز سود آوری سرمایه‌گذار را تضمین نمی‌کنند. بلکه فقط اصل سرمایه اولیه را تضمین می‌کنند.

هر شخصی چه میزان می‌تواند سرمایه‌گذاری کند؟

برای ورود و سرمایه‌گذاری در صندوق تضمین اصل سرمایه کیان حداقل سرمایه لازم ۱۰۰ هزار تومان است. این یعنی سرمایه گذاری در صندوق اصل تضمین سرمایه کیان با پول کم هم امکان پذیر است. اما یک محدودیت هم برای ورود به آن وجود دارد. هر سرمایه‌گذار نمی‌تواند بیشتر از ۵ میلیارد تومان در این صندوق سرمایه‌گذاری کند.

تفاوت صندوق تضمین اصل سرمایه کیان با صندوق‌های سهامی و درآمد ثابت

مزیت این صندوق نسبت به صندوق‌های درآمد ثابت این است که وقتی شرایط بازار خوب باشد، بخش بزرگی از این صندوق به سهام اختصاص می‌یابد و همین موضوع بازدهی آن را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر این مزیت را در مقابل صندوق‌های سهامی دارد که در شرایط نامساعد بازار بیشتر به سوی سرمایه گذاری در گزینه‌های درآمد ثابت می‌رود. همین موضوع موجب می‌شود تجربه منفی برخی سرمایه گذاران در دو سال اخیر و ضرر و زیان کردن آنها شکل نگیرد.

برای آشنایی بیشتر با گزینه های معتبر سرمایه گذاری از این لینک کیان دیجیتال مراجعه کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha