۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۷:۴۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84974646
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برف و باران در راه کردستان

۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۷:۴۴
کد خبر: 84974646
برف و باران در راه کردستان

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با ورود یک سامانه بارشی از روز پنج‌شنبه هفته جاری به منطقه، بارش برف و باران برای اکثر نقاط استان بویژه ارتفاعات و گردنه‌ها پیش‌بینی‌ می‌شود.

علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: این سامانه بارشی از روز پنج شنبه وارد استان شده و تا روز شنبه هفته آینده فعال است، ضمن اینکه بارش‌ها بصورت برف و باران بوده و پیش بینی می‌شود در ارتفاعات و گردنه‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر بارش برف داشته باشیم.

وی افزود: پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بارش باران و برف را طی این سه روز(پنج‌شنبه، جمعه و شنبه) دراکثر نقاط استان داشته باشیم اما این سامانه نیمه جنوبی استان را بیشتر در برمی گیرد.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان به دمای هوای استان اشاره کرد و گفت: دمای هوای استان تا اواخر روز چهارشنبه روند کاهشی دارد و با ورود سیستم بارشی از روز پنجشنبه دما تا حدودی روند افزایشی دارد و پس از خروج سامانه(شنبه هفته آینده) موج سرما وارد استان می‌شود.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته قاملو و سراب شهرک با منفی هشت یک درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان بود و روستای سلین سروآباد نیز با دمای ۱۹درجه سانتی‌گراد گرمترین دمای استان را به خود اختصاص داد، ضمن اینکه دمای شهر سنندج نیز بین منفی ۲ و ۱۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha